Gå til innhold

Korte NED intervallene mlm amming????

Anbefalte innlegg

Så et innlegg lenger ned her ang nattavenning der ei tipset om å trappe ned intervallene mlm ammingene. Jeg har nemlig lest motsatt, at man skal la det gå lenger tid mlm hvert måltid. Så d har jeg gjort, men uten at d har hatt noe å si på natta da, så da lurer jeg på om det er flere som har forsøkt å korte ned intervallene med hell?? Har jeg misforstått helt. Leste det tillogmed i forbindelse med en artikkel om nattavenning.. I utgangspunktet følte jeg at vesla ble ammet veldig hyppig, med det resultat at hun smpåspiste hver gang, mens nå virker det som hun spiser mer ved hver amming.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5387683-korte-ned-intervallene-mlm-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sikkert forskjellige teorier rundt dette.

Antar at ved å la det gå lengre mellom hver gang det ammes er for at barnet skal spise mer når det først får anledning. Ergo vil det da blir lengre netter også.

Men jeg kan bare fortelle hva som fungerte hos oss.

Det var å gi hyppigere mat på dagtid. De fleste babyer har et matbehov i døgnet - om de spiser på dag eller natt skiller ikke babyene mellom.

Ved at jeg fikk pia mi til å spise oftere på dagtid, fikk hun mindre behov på natt. Så her gikk vi fra hver 3.time på natt, til at hun ca. 2 mnd gammel sov hele natta. Hadde faktisk forventet å ha igjen en matstopp på natt, men det kuttet hun ut selv.

Nå er hun snart 5 mnd og sover fra kl. 20.15 til 07 (får mat ca. 08).

Nå regulerer hun inntaket på dagen selv, noen ganger er hun veeeeldig småspist andre tar hun i litt mer.

Når jeg økte intervallet, fikk hun mat hver 3.time på dagtid. Av og til bare 2,5 time.

He he, ja tre timer mlm intervallene er det vi er oppe i nå etter å ha økt intervallene. Hun spiste før nesten hver time eller hver halvannen time.

Nå får hun i tillegg to fulle porsjoner grøt for dag, lunch og kvelds samt hun spiser ett middagsglass.

HMMMM, ikke lett å vite hva som er best, men siden ingen av delene virker å ha noe å si, fortsetter jeg å gi mat ca hver tredje time..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...