Gå til innhold

Når er denne f.... EL, da?

Anbefalte innlegg

Et lite hjertesukk fra meg. Testet positivt, men hadde blødninger og mistet det (kan visstnok også ha vært en XU, i alle fall hadde en befruktning funnet sted ifølge legen). Deretter kom noe som liknet på mensen, men helt forskjøvet, og i tillegg har jeg hatt en laproskopi, så jeg har i grunnen blødd mer eller mindre konstant i de siste 5-6 ukene. Når skal en stakkar finne ut av når man har eggløsning, da? Har bestilt strimmeltester, men måtte jo ta dem hver dag i en måneds tid for å finne dette ut! Sorry, men jeg blir litt frustrert av dette, jeg - og måtte bare bli kvitt det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5387505-n%C3%A5r-er-denne-f-el-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,

Jeg skjönner helt den frustrasjonen.

Hadde samme problem etter min SA i dec 05. Den eneste clue jeg hadde vaer at EL pleier å komme ca 14 dgr etter hcg gått tilbake til null. Men det kan vaere vanskelig å vite når det ble null. Legen hadde fortalt at jeg skulle sjekke at grav.test ble negativt 3 uker etter SA, ikke mer enn 4 uker. Ellers måtte jeg oppsöke lege igjen. Derför sjekket jeg med grav test ofte og, faktisk, nesten exakt 14 dgr etter grav test ble neg fikk jeg utslag på EL-test og fölte EL-smerter. Hadde SA 31 dec 05, EL kom 8 februar, og etter det har mensen vaert regelmessig igjen.

Så..vet ikke hvis dette vaer noen hjelp for deg. Det ER vanskelig å finne ut EL den förste måned etter SA, ofte skjönner man i efterhand, når neste mens kommer, når EL sannsynligvis vaer.

Mange mange lykke til og en trösteklem. Håper du snart blir gravid igjen!

Hm, det høres frustrerende ut ja! Kroppen kjører tydeligvis sitt eget løp av og til. Du må nok bare vente til du slutter å blø. Men har du tatt innvendig ul da, så du er sikker på at det ikke er noe igjen?

Har ikke så mye fornuftig å si. Er selv hyperfrustrert siden syklusen min har fått helt sammenbrudd. Så jeg kan dele din frustrasjon der!

Det er en tålmodighetsprøve dette babyprosjektet!

Hei!

Takk for medfølelse og gode tips! Det høres ut som og føles litt som om det kan være rundt nå, så vi får bare stå på ;-) Er på vei opp av kjelleren igjen nå, begynner å få litt friskt mot igjen. Var litt stresset og forvirret med operasjon og det hele.

Hei igjen,

Takk for medfølende ord - jeg trengte dem! Jeg har tatt innvendig ul og i tillegg laproskopi, så det kan ikke være noe igjen der inne. Får bare krumme ryggen og gå på - så snart jeg ikke har vondt etter operasjonen lenger, er det jo endel fornøyelse forbundet med det arbeidet vi nedlegger for å få det til å spire, det er jo viktig å ikke glemme det oppi hele strevet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...