Gå til innhold

hjelp! forsvinner melka mi???

Anbefalte innlegg

lillegutt er 6 uker nå, og de siste dagene har han ikke vært mett etter kveldsammingen. På natta og dagen pleier han bare å få fra en pupp, men fra begge til kvelds.

nå synes jeg de virker temmelig tomme på kvelden, og han er ikke fornøyd heller.

i natt og i dag tidlig synes jeg at brystene virker slappere og tommere enn de har vært. begynneer jeg å miste melka? går det an når han suger fra annenhvert bryst hver 3. time?

tror attpåtil jeg allerede har fått mensen...merkelig, synes jeg.

hva gjør jeg?

( kan legge til at jeg har sopp, og går på mycostatin. )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5387337-hjelp-forsvinner-melka-mi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er normalt at barnet dier oftere på kvelden- og de kan da virke litt tommere - men endel av melka blir prod mens barnet spiser. Les på ammehjelpen.no om urolige barn på kvelden- rull nedover på hovedsida.

i tilleg kan mensen gjøre at det blir mindre melk - det kommer tilbake når mensen er over

At brystene er slappere kan og være at produksjonen stabiliserer seg.

hvis du fortsatt er bekymret så les mer amming fra a-å på ammehjlpen og eller ta kontakt med ammehjelpen.

Dette er helt normalt:)

det er også normalt at så små barn er endel urolige på kveldstid, og det er skjelden det har med melkemengden å gjøre. Det går ikke an å miste melken mens man ammer! Det er mange som tror det siden brystene ofte er slappe på kvelden, og man ikke får pumpet ut noe. Men det er også helt normalt:)

For å øke produksjonen kveldstid, er det viktig at du får mye hvile gjennom ettermiddagen. At brystene er fulle om morgonen har som regel med at da har man fått hvilt seg en stund.

Akkurat sånn hadde vi det også! Han ble aldrig fornøyd på kvelden og jeg trodde jeg hadde for lite melk. Men bare slapp av, det kommer. Han øker når han får for lite. Så det er alltid nok melk, det kommer... Er nok bare han som drikker mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...