Snuppa's mamma Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Er i uke 40, termin om 8 dager!!! Babyen har blitt ganske mye roligere. Er dette vanlig???
kosejenta *Høg-gravid* Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Trur at man får svar både og. Enkelte seier ja på det og andre seier at barnet er meir aktivt i siste tida før fødselen. Det eg har hørt er at barnet søv meir og samlar krefter til fødselen, men om du er usikker bør du vel ta en telefon til føden?
Gjest Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Hei! Jeg har termin på samme dag som deg,men min baby er egentlig ganske aktiv, men bevegelsene er roligere da, det er jo ganske så liten plass til de nå så nærme fødselen. Men aktiviteten varierer fra dag til dag da. Men er du bekymret ring føden, det gjorde jeg for noen uker siden, og det var veldig godt og få ultralyd og ctg slik at jeg fikk se at han hadde det bra:-) Alt ble så mye bedre etterpå :-) Ikke noe godt og være bekymret!!
_marit_20.06 Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Hei, jeg har 2 dager til termin og lurte på det samme som deg. Har snakket med JM om det og hun ga meg et godt tips: -Hvis du blir usikker så drikk noe kaldt og se om barnet beveger seg da, eller spis noe søtt (drikk noe kaldt og søtt, så slår du to fluer i en smekk). Hvis det ikke skjer noe da heller så ring føden!!! det er derfor de er der...
Maika&Laika Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Har også termin 26., og merker godt at den er der, men bevegelsene er annerledes. Den har nok ikke særlig mye plass! Heldigvis hikker og "ruller" den litt, selv om det nesten er ingen spark lenger.
Benjamin06+Isaac i magen Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Samme her...mest rulling og litt hikking + trykking mot lungene mine:P Men veldig lite spark i forhold til før. Men forsatt 1mnd igjen med meg da..
kepa Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 Hei. Jeg har også termin den 26.06.06! Her har det de siste ukene blitt veldig mye roligere i magen. Er stortsett så rolig at hun beveger seg bare når jeg begynner å "dytte" litt i henne. Ingen spark lenger, bare bevegelse som sagt. I forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å drikke en halv liter kald appelsinjuice, visst jeg var usikker på formen til babyen. Ettersom at dette er en syrlig drikke, ville babyen reagere med aktivitet.....Verdt å prøve om en er litt redd for babyen:)
en av hver Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Du SKAL kjenne liv to ganger hver dag, hvis ikke det ville jeg blitt bekymret. Men bevegelsene er nok annerledes nå ja, mer rulling/snuing enn spark, men det er jo helt greit og naturlig. Min baby begynner heller når jeg legger meg ned enn når jeg drikker noe kaldt. Du vet sikkert når din har vært mest aktiv/hva trikset ditt burde være.
*Annemor* Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 Har termin samme dag som deg, og jeg har merket litt mindre aktivitet. Det er helt vanlig.... Har heldigvis babywatcher, så hvis jeg er bekymret tar jeg den frem for å høre hjertelyden. Det hjelper på hvis man er skikkelig bekymret.
mortil2søtesmå Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 Jeg merker mye aktivitet, har termin om 4 dager. Men har også sterke kynnere, mensmurringer, hodet har festet seg. jordmor sier det kan skje når som helst.Kjenner spark og bevegelser mange ganger i timen. Det har vært mye bevegelser hele svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå