Gå til innhold

Uff, hva skal jeg gjøre....?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forledrene til barnefaren her er døde, og hans søsken bor i Frankrike - har aldri vært i kontakt med familien hans der nede. Vi kom på en måte aldri så langt. Vi bodde sammen noen månder, og jeg traff ex-kona hans (veldig hyggelig dame!) og døttrene dems var jo hos oss annen hver helg, så ble jo kjent med de. Var mye dårlig til å begynne med, og han forklarte bare at jeg var kvalm og sikkert influensa..... Han ville ikke si noe til de, og tviler på at han har sagt noe til de etter vi flyttet fra hverandre. Han ville jo i utgangspunktet holde dette hemmlig overfor dem - han vil jo ikke ha noe med meg eller barnet vårt å gjøre.....så jeg lurer selv på om jeg skal ta kontakt med ex-kona og fortelle at døttrene dems vil få en lillesøster/bror. Han har jeg ikke snakket med eller truffet siden vi flyttet fra hverandre.....Han skal selvfølgelig få sine plikter etterhvert....Er det noen i lign situasjon ang ex-kone/og dems barn, eller noen som har noen tips.....?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg var å sammen med en type som jeg nå er gravid med.

Han ville ha barn med meg men da jeg ble gravid trua han meg til å ta abort,noe jeg heldigvis ikke gjorde.

Men da endte det jo selvsagt med at han stakk sin vei.

Da jeg var 4 mnd på vei fortalte jenta mi til eldstedatteren hans på msn at ho skulle bli storesøster.

Ho ble veldig overaska for ho hadde ikke hørt noe om dette fra faren sin.

Noen dager senere fikk jeg telefon fra eksdama hans som gjerne ville hjelpe meg og som ville at vi skulle være venninne,da ungene våre kom til å bli søsken. Ble så overaska for etter det som han typen hadde fortalt så var eksen hans ei skikkelig bitch...noe som overhodet ikke stemte. vi har nå god kontakt,treffes av og til og snakkes på telefon.

Ho hadde også snakka med eksen sin å spurt om han skulle bli pappa igjen,noe han selvfølgelig nekta overfor ho. Han ble sur da han fikk vite at vi hadde så god kontakt. han har heller ikke fortalt det til foreldran sine,så de vet ikke at de skal bli besteforeldra igjen.

Han typen har sagt at han ikke vil ha noe med ungen vår å gjøre,å jeg har ikke hørt fra han siden det ble slutt for 5-6 mnd siden. han er godt voksen men bryr seg overhodet ikke,så jeg er faktisk glad for at det er slutt mellom oss.

Så mitt forslag er at du tar kontakt med eks kona hans å fortelle det,jeg har iallefall bare god erfaring med det.

Jeg har noe av det samme "problemet" Dvs, ikke eks-kone, men barnefaren vil ikke fortelle det til sin mor og sin datter. Hvis han ikke endrer seg der kommer jeg til å reise ned til Danmark og oppsøke dem selv, etter at babyen er født. Jeg vil ikke at hennes eksistens skal være en hemmelighet, og ønsker de kontakt med henne, så skal de få det.

Det fordi de skal ha muligheten til å ta et valg selv, han skal ikke bestemme på deres vegne.

jeg skjønte fort at ex min ikke var så mye å samle på etter jeg blei gravid. han har 2 unger(tvillinger), og de fikk jeg ikke lov å treffe når han hadde de av han. så etter jeg blei gravid så "utsatte" han å fortelle noen at jeg var det, og blei sint på meg for at jeg sa det. han ville jo at jeg skulle ta abort, men det nekta jeg jo. ikke ville han jeg skulle bli kjent med ungene hans som tross alt skal bli storesøsken! ikke fikk jeg treffe foreldre eller noe! så etter jeg var over 12 uker på vei hadde han bare sagt det til 2 kompiser (sa han)... jeg slo opp med han, men da fant han det som et påskudd at no slapp han å ta ansvar for ungen.. så jeg er vel i litt samme sitasjon som deg...

jeg tror om jeg hadde snakket med barnefaren ville jeg gitt ha en sjanse til å fortelle det selv. om han da nektet eller ikke gjorde det, tatt kontakt selv.

du kjenner de litt så det er vel litt lettere da, selv om det er like vanskelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...