Gå til innhold

Til dere som har født før!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil dere anbefale når det gjelder hvor lenge man skal bli på sykehuset?

- Skal man være der lengst mulig for å få all oppfølging og hjelp man kan få..

- Eller skal man dra så tidlig som mulig hjem slik at man kan starte familielivet fortest mulig og få det litt mer avslappet enn på sykehuset?

Tenker da først og fremst på førstegangsfødende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville anbefalt å blitt dær så lenge man får lov....på sykehuset får man hjelp og tips i begynnelsen og samtidig får man slappet av.

Skrevet

Bli der lengst mulig så du blir tryggere.Du kommer tidsnok hjem igjen,og der er det ingen pleiere til å hjelpe deg!

Skrevet

Første gang ville jeg hjem så fort jeg kunne til pappaen, for han fikk ikke være så mye sammen med oss som han ville..

Denne gangen tror jeg nok jeg blir litt lenger på sykehuset å slapper av og tar i mot all den hjelpen jeg kan få:)

Blir helt sikkert slitsomt nok når jeg kommer hjem:)

Skrevet

Ville blitt der så lenge som mulig uansett, for å få tilstrekkelig hvile, og for å få inn ammingen skikkelig.

Den 3.dagen skal det tas viktige prøver av babyen. De sjekker bla gulsott og vekt (det er vanlig at babyen går ned i vekt de første dagene etter fødsel), så hvis man drar hjem, må man altså tilbake 3.dagen for at barnelegen skal få sjekket babyen.

Det tas også blodprøver av mor, dessuten er det greit at jordmor ser over stingene og følger med på hvordan livmoren trekker seg sammen.

Det er mye å passe på, så jeg vil absolutt anbefale å bli 3 dager!

Skrevet

Takk for svar :o)

Det er beste er nok å være der lengst mulig..

Men hvordan har det gått med dere i forhold til savnet av pappaen?

Regner med at det blir ganske ensomt og kjedelig på sykehuset etterhvert, og det er vel begrenset hvor mye besøk man kan ha....

Skrevet

Savnet av pappa'n var helt forferdelig sist, men jeg sov mye, og da var det greit at sykehuspersonalet tok seg av babyen. Pappa'n var rimelig utslitt etter fødselen selv (nesten mer enn meg), og trengte nok litt hvile han også.

Pappa'n var på besøk hver dag, og kunne komme utenom besøkstiden.

Gruer meg helt sinnsykt denne gangen til å være borte fra både han og vesla. Men jeg vet at det vil være den beste måten å innhente seg på.

Den 3.dagen kunne vi ikke komme oss fort nok hjem.

Skrevet

førstegangsfødende burde være der så lenge så mulig. det er best for å få i gang amminga blant annet.....

førstegangsfødende slapper bedre av på sykehuset di første dagene enn hjemme tror jeg. fordi alt er så nytt...

Skrevet

Hvis en er heldig og får enkvinnesrom eller maks to på rommet, er det kanskje lurt å bli noen dager. Det er godt å ha erfarne sykepleiere, barnepleiere, JM og leger i nærheten, det er jo så mye en lurer på.

Da jeg fødte sist, kom jeg på rom sammen med fire andre kvinner, noe som gjorde sitt til at jeg reiste hjem etter halvannet døgn.

Skrevet

Har egentlig ikke savnet pappaen så veldig;-)

Det er jo utrolig sosialt på en barselavdeling, og stort sett får en ha så mye besøk en bare ønsker inne på et besøksrom.

Skrevet

det kommer jo litt an på hvordan forholdene er på sykehuset... det viktigste er at du får ro og fred til å finne ut av amming og tilværelsen med det nye barnet. Jeg ble så stresset sist av alt "maset" på barsel, lå på rom med flere andre og det var mye rek frem og tilbake, så jeg klarte ikke slappe av, og ville hjem fort. Men hvis du klarer å overse alle disse forstyrrelsene, eller hvis du er så heldig å få litt roligere omgivelser, ville jeg blitt så lenge som mulig. Det er trygt å kunne ringe på jordmor eller barnepleier når man lurer på noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...