Gå til innhold

Sureoppstøt!!!

☆★MammaTil2Snart1UkeIgjen☆★

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kjempe plaget av sure oppstøt, har prøvd Gaviscon og det var FORFERDELIG!!!!! Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den finnes også i flytende form, det var det for noen år tilbake værtfall - den var i følge min søster bedre. Når jeg ikke har Gaviscon i nærheten men ett kjøleskap - ser jeg etter gulost (mild type) - kutt opp noen skiver å bare spis de eller ett glass skummet melk det hjelper meg værtfall....

Skrevet

Jeg klarer bare gaviscon tyggetabletter, ikke flytende, ellers anbefaler jeg link og novaluzid (eller hvordan det nå staves igjen...)

jeg har måtte få reseptbelagt medisin jeg da, den tar bort all syre - men det får man bare om det er alvorlig (hadde fått blødende sår i mage/spiserør)

Skrevet

Hei.

Jeg har tydd til linken mest,men den blir en jo så kvalm av visst en trenger mer en 3-4 i døgnet.

Jeg leste her inne at flere hatt hatt effekt av lovehearts....jada tenkte jeg,sikkert et påskudd for å spise litt snop hihi

Men der tok jeg feil gitt,de virker,de har ikke en langtidsvirkning på samme måte som medisinen,men tar du en håndfull før du legger deg kan det faktisk være tilstrekkelig,funker på meg i hverfall.

Er jo farlig gode oxo da,så må innrømme at jeg trykker nok i meg litt mer en jeg strengt tatt har bruk for når jeg har dem i hus he he Stakkars gutt han svømmer vel i sukker inni der :-/

Skrevet

hehe, tok meg akkurat en gaviscontabelett, og jeg vet hva du mener... Den er grusom!!

Men den funker bedre enn link.. mandler er visst veldig bra, også de berømte love heartsene.. tror det er veldig individuelt hva som funker best, men det er bare å prøve seg frem..

Sure oppstøt er en forferdelig uting:(

Men lykke til og god bedring:)

Skrevet

Jeg bruker gaviscon før jeg legger meg om kvelden. Den var fæl til og begynne med, siden gikk det greit. Så har vent meg til den. Synes faktisk den minte litt om lovehearts.

Skrevet

Jeg drakk flytende gaviscon. Smakte blanding av plastelina og maling. Helt jævig, men likevel en deilig frelse.. Nå tar jeg novaluzid tabletter med mint smak, de smaker sukkertøy. Synes imidlertid flytende Novaluzid hadde bedre virkning. Ellers skal alle melkeprodukter hjelpe, og da heller hel- enn lettmelk. Spise lite om gangen, ikke rett før du legger deg. Bygge opp bak ryggen så du har hodet høyere enn magesekken når du sover. Forsiktig med kaffe, juice, cola, sterkt krydret mat. Men må nok til en viss grad leve med det. Ikke den værste plagen man kunne fått da, tross alt.

Hilsen medfølende i samme situasjon!!

Skrevet

har lest ett sted at tygge gulerøtter skal hjelpe. spise lite og ofte er og et godt tips. ikke spise ting med tomat og tomatsauser, paprika, eller fete matvarer.

det er nesten ingenting som funker på meg.. eneste som har litt effekt er pasta. koker pasta og eter det som det er som et måltid. ikke så mye næring og slikt men jeg sover iallefall godt:)

Skrevet

For meg funker det å tygge tyggis. Blir jeg for sliten i kjeven tar jeg en Link. Ville unngått alt som er fett , søtt og sterkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...