Gå til innhold

Hei fullammere - hvor mange ganger ammer dere om natten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

datteren min pleier å sovne ca 22. da har hun gjerne fått mat rett før...så våkner hun i 1-2 tiden. får mat.hun har i noen uker nå sovnet med engang etter måltidet...men de siste nettene har hun vært våken en stund...(veldig slitsomt) så pleier hun å våkne i 4-5 tiden...så i 7 tiden....men det er ikke helt i rutine enda..hun er bare 6 uker enda..så håper det bedrer seg snart..hadde vært deilig om hun sov fra 22- 6 eller noe....

Hei! Jeg har en datter på 5 mnd og 13 dager som fullammes enda. Hun legger seg mellom 19-20.00. og spiser da vanligvis 1 gang om natten, mellom 03-04.00. Men selvfølgelig... ingen regel,uten unntak..:)

Hun spiste tidligere 4 måltider om dagen, men jeg har trappet opp til 5 nå. Da sover hun mye bedre om natten. Har du prøvd det? Å korte ned intervallene mellom måltidene på dagen? Bare et lite forslag!!!

Annonse

Guro er 5 mnd og 5 dager, og legger seg vanligvis rundt kl 19. Da våkner hun for mat ca 22-23, og så igjen ca 3 og så ca 5.30.

Har forsøkt å gi henne mer pupp på dagtid, men det ser ikke ut til å ha den ønskede effekt her i huset ihvertfall ;) (jeg kjører ikke faste intervaller mellom måltidene da, går på selvregulering her i huset)

Hei! Husker ikke alltid på morgene hvor mange ganger jeg har gitt mat... Hun er 5 mnd og legger seg kl. 20. Sover iallefall til 1, kanskje 2. Så er det amming ganske ofte fram til vi står opp kl. 8. Tror det blir ca 3 måltider. Tar henne over i sengen etterhvert og da er det fram med puppen når hun lager lyd. Burde kanskje vært litt strengere....

Aurora (2,5mnd) legger seg mellom 20 og 21. Våkner en gang ca kl 04, og sover deretter til ca 07. Deilig.

Har noen perioder innimellom hvor det er mer, men tror det er i øke-perioder..

Hei! Gutten vår er drøyt 5 måneder, og det du beskriver ligner veldig på våre netter :-) Legger ham i åtte-tida (i det siste har det ofte blitt tidligere fordi han er kjempetrøtt). Så får han mat en eller to ganger før jeg legger meg, og to-tre ganger i løpet av natta. Klokkeslettene varierer.

He he, gleder meg til å kunne sove en hel natt i strekk en gang! Føler meg uthvilt i dag da :-) Mannen min sto opp med knøttet slik at jeg kunne sove/hvile, og kom inn med ham et par ganger for amming. Ble jo ikke så veldig sammenhengende søvn, men søvn er vel søvn :-) Klokka var nærmere ett da jeg og knøttet til slutt stabla oss ut av soverommet. Deilig! Godt med late søndager der man har muligheten til sånt :-)

Annonse

Omtrent som hos deg, men vesla er bare 1 mnd og legger seg egentlig ikke kl. 19-20. Har liksom ikke blitt noen rutine på det der enda. Hun er i stua med oss i bagen sin og sover litt, er litt våken, skriker litt, får litt mat og sovner vel for natten i 22-tida vanligvis. Så er det mat kl. 02 og 05/06 (litt ettersom). Etter det kan hun sove til ca. 07.30, og da står vi som regel opp. Får litt pupp igjen da også, men spiser ikke så mye. Mest for å roe henne litt.

sover som regel fra ca 21 til 02, så det pupp ved ca 04 el 05 og så 06 el 07 sånn ca. blr litt oppstykket , men baby sover heldigvis godt etter å fått pupp- unntak er nå - sovnet ca 20.30 og skulle ha pupp nå kl 22.35

Fullammer ikke nå mer men gjorde det til vesla var 6mnd å da ammet jeg hver 3.time døgnet rundt. Veldig slitsomt. Men det var sånn det er å være mamma..gjesp..nå er hun 8,5mnd så ammer ikke om natten lengre.

Jeg ammet hvertfall kl 20 når hun la seg, så kl 23..kl 02.00...kl 05.00...08.00 å da stod vi opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...