Gå til innhold

Sædprøven igjen...

Anbefalte innlegg

Siden min gynekolog ikke brydde seg om at min mann hadde høyt nummer i viskositet (seighet) for, som han sa "det vet man ikke hva betyr så det bryr vi oss ikke om" så har jeg selv lest meg til et svar på internett. Og der stod det at er viskositeten høy så kan det påvirke sædens muligheter for bevegelse. Så det har noe å si ja. Den teite gynekologen!! Tror jeg skal skaffe en second oppinion ja. Tenk at vi her inne skal ende opp å vite mere enn eksperten? Han sa ganske klart til meg at nå måtte jeg ikke komme til egne konklusjoner men lytte til hva han som ekspert hadde å si. Grrr!!! (Sorry, måtte bare få det ut!)

Så det er viktig å lytte til magefølelsen ja å ikke bare stole blindt på legen hele tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5386230-s%C3%A6dpr%C3%B8ven-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for å legge til litt av det jeg fant:

Semen Viscosity

Semen viscosity (liquid flow) also affects your fertility potential. If your coagulated semen does not liquefy within an hour of ejaculation, your sperm may be trapped in the cottage cheese-like jelly. I remember one man whose semen did not liquefy. Since the prostate gland secretes the chemical required for liquifaction, I did a rectal examination to check his gland. He just about jumped off the table when I pressed on the swollen tissue. Fortunately his infected prostate responded to antibiotic therapy.

The most common way of dealing with persistent coagulation or high viscosity is collecting your sperm through masturbation, washing the semen from them, and using your sperm for artificial insemination (AIH).

å herregud...

hvor fikk han legelisens fra liksom??

for en idiot..

var hos gyn her for en mnd siden, og han var sjikkeli sprutrød i ansiktet og dritflau...

ja d var nok morro for meg som lå der me spredte ben...

herregud...noen burde alltså ikke bli lege/gynekolog..

Vet det. Uff! Tror jeg skal dra min mann med til lege når vi kommer hjem fra ferie og kreve antibiotika kur. For leser her på nettet at høy viskositet er ofte pga infeksjon i prostata eller sædledere. Så enkelt er det! Men nei da, han "eksperten" min mente at det hadde ingen ting å si!!!!! I england så behandler de dette med først antibiotika, og funker ikke det så vasker de sæden under prøverørsbehandlig. Jeg er skikkelig sint nå altså. Er så nedverdingende å ikke bli tatt på alvor!!!

Hei Kirsty

Det er SÅ bra at du ikke tar nei for et svar.. At du sjekker opp litt selv..Det virker jo som at høy viskositet faktisk betyr noe i prosessen med å bli gravid..

Håper dere finner ut av det, får hjelp. Sånn at det går fortere etterhvert, å bli gravid for dere

Klem fra Loise

Ja, men er litt i tvil om hva jeg skalø gjøre...tror vi prøver på egenhånd frem til september, så stikker vi heller til han legen mannen hadde på volvat og spør ham om råd. Har ikke lyst å reise helt til oslo til dr.purvis uten at jeg vet at dette ikke går på egenhånd da... men alt i meg skriker at det er sæden, så jeg velger å lytte til intuisjonen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...