Gå til innhold

Når kan man få leggerutiner på beibien???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Gutten min kom til verden i februar og vi begynte med leggerutiner da han var 12 uker gammel. Ikke nødvendigvis for vår skyld, men det var tydelig at det dannet seg et mønster på den tiden. Siden det har han sovet fra 19-20-tiden uten problemer. Det har aldri vært skrik eller skrål. Har han grått litt har vi gått inn til ham og gitt ham smokken, sunget litt eller tatt ham opp hvis han har vært ordentlig lei seg. I starten tok legginga opp til en halv time, nå tar det fem minutter. Jeg tror det jeg har lært av dette er at det ikke er noen grunn til å legge ham før han er trøtt, så er det bedre å vente en halv time. Lillemann blir ammet i senga rett før soving og han sover i egen seng med en liten bamse som han gnubber ansiktet inn mot... :-)

leggerutiner kan du vel begynne med med en gang, det vil si at du har det samme "ritualet" hver kveld før leggetid, for eksempel bad og nattdrakt og så mat.

men leggetidspunkt varierer vel veldig i begynnelsen, så den kan du nok prøve å innføre i det du ser at hun selv begynner å få et slags mønster (rundt 3 4 mnd kanskje)? Jenta mi ordna det der selv hun altså:)

vi pleier å bade datteren vår mellom 20-21..da tar vi på pysjen...så er hun våken en stund...får mat..men sovner ikke av det alltid..hun pleier som oftest å sovne rundt 22-2230...da legger vi henne i sengen på rommet, og har på baby calleren... hun er 6 uker..og hun gråter alltid hysterisk hvis jeg bare legger henne i sengen... så hun sovner alltid på fanget vårt... det må vi nok forandre på etterhvert...men orker ikke det nå..hun er jo så liten enda....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...