Anonym bruker Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 ... gir dere aldri glass? Blir det 50-50, eller brukes glass bare på reiser etc? Lurer også på hvor lenge dere laget egen mat til barnet... Bare lurer, min gutt skal snart begynne med mat (grøt), og jeg har ambisjoner om å lage en del av maten selv. Er usikker på om jeg er for optimistisk med tanke på dette..? Hilde
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Gir kun glass hvis vi er borte og hun er nå 9 mnd.
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 tror ikke det er noe problem å lage maten selv.. håper da ikke det, siden jeg har tenkt å gjøre det selv:) Han har nettopp begynt med grøt (6mnd) så det blir vel litt til før jeg begynner! Jeg tenkte å lage mye, som jeg fryser i porsjoner, og da blir det på en måte som å varme et glass da:) Og å lage den går vel geit det og, koke noen ekstre poteter til middagen å litt sann.... jeg tror ikkje det blir så mye styr da:) www.barnemat.com her er noen oppskrifter!!
tonebf Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 hei hei jeg lager maten selv, går suupppert =) lager gjerne alt fra 20-40 porsjoner og fryser ned da i enten glass,frysebeger++++ tar opp en for hver dag dette pleier jeg og lage da 1: kjøttkaker,poteter, blomkål,brokkoli,brun saus 2:fiskeboller,poteter,hvit saus og gulerøtter 3:pølser,poteter,erter,gulerøtter,brokkoli,blomkål+++ alle slangs grønnsaker (dette er sønnen min sin favoritt) prøv deg fram med posjoner,størrelser og mengder=)
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Det er ikkje noko problem å lage maten sjølv. I starten er det jo berre å koke ein potet og ei gulrot til han og mose det. Etterkvart kan du utvide med kokt kjøt, fisk eller kylling og fleire typar grønsaker. Viss du lagar til ein stor porsjon har du jo mat lenge. Eg har laga fiskegryte, kjøtgryte og kyllinggryte og frose ned i porsjonsglas, så det er fort gjort å varme opp middag til han. Satsar på heimelaga mat til kvardags, men det vert nok eitt og anna middagsglas når vi er på tur o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå