Gå til innhold

dere som alltid koker vannet.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dette er da barnelærdom! Varmvannet ditt kommer fra varmtvannstanken din og der kan det være mye bakterier. For det om de kommer utfra samme kran, kommer ikke vannet fra samme sted da vet du.

Så varmt vann skal ikke brukes til matlaging i det hele tatt, og ihvertfall ikke til små barn. Og dette handler ikke om å få i seg litt bakterier og bli motstandsdyktige, dette handler om at det er farlig.

Annonse

det er mindre risiko for dette nå fordi de lager varmtvannstankene på en tryggere måte, men er det en eldre varmtvannstank eller fra et helt blokk annlegg kan det være tung metaller i varmtvannstanken.

i tilleg er det dette med bakterier, og en annen ting er at det er ufriskt, det vannet har nå gjerne vært i den tanken temmelig lenge.

akkurat som når en går fjell tur, en kan drikke rennende vann, ikke det som henger i en myr. jeg ville sluttet med en gang. tapp oså alltid nytt friskt vann på kjelen, ikke bare kok opp det gamle, drepe bakterier gjør en jo, men det er litt lite friskt og fint. har hørt noe om oksygen innholdet i vannet.

Så du mener at hvis jeg skal koke poteter eller spaghetti, så MÅ jeg bruke kaldt vann før det kokes, ikke varmt? Selv om koking dreper alle bakterier? Drikker du vann på flaske? Det er mye mer bakterier i det, har gjerne stått stille i en flaske i 6 måneder....

Her brukes vannkoker (og før noen farer opp i sinne, ja - det er av den nye typen)! Koker ikke opp vannet, men varmer det til passe temperatur. Men nå er jenta 11 måneder også, så det burde være helt greit. Kokte vannet de første månedene, men når hun selv daglig støvsuger stuegulvet med tunga så tror jeg også det er trygt å drikke springvann uten koking.

hehe!! rumpehullet....... kanskje jeg må bytte nick...:/

ja men jeg fikk egentlig ikke svar da....

De drikker jo ofte litt vann når de bader da og det er jo ikke kokt.... er det liksom greit det da?..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...