Gå til innhold

guttemage/jentemage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som venter motsatt kjønn fra sist. Synes dere magen er annerledes nå, evt andre symptomer.

Jeg har en gutt fra før og er forferdelig spent på hva dette blir. På ultralyd så jordmora ikke helt hva det var men trodde jente. Føler også at det kanskje er ei jente, men magen er vel ganse lik sist. Er så spent. Selv om det ikke spiller noen rolle, er nysgjerrig likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk jente sist, og da var magen bredere. Nå venter vi gutt, og magen er trillrund som en basketball.

Gjest -lilly-
Skrevet

Jeg har lik mage som sist, og venter det motsatte kjønn.....tror ikke det er noe som er fasit for gutte og jente mager, det kommer helt ann på måten man bærer barnet på og kroppsfasong.... Men kjekt å høre hvordan forskjellige folk her inne har opplevd magene :o)

Skrevet

Hei, da min mor fikk min storesøster hadde hun rund mage. Da hun ventet meg hadde hun tute mage og alle trodde hun ventet en gutt...så hun ble temmelig paff da jeg kom ut og var en liten jente.

Nå har jeg lik mage som min mor hadde med meg, og jeg venter en jente

Skrevet

Sist fekk eg høyre 50/50 at eg hadde gutte-/jente mage. Det same gjer eg no. Sist fekk eg jente, og ul seier jente denne gangen og. Men så har eg ikkje lagt på meg så masse heller, tvert imot. Kan jo vere det som gjer at eg ikkje har tydelig jentemage.

Det som gjer meg sikker på at det er jente denne gangen og, er følelsen eg har + at svangerskapet er ganske likt. Har hørt at om svangerskapa er veldig ulike, kan det bety motsatt kjønn.

Skrevet

Jeg er førstegangs og venter gutt, og er det i hvert fall 4-5 personer som har sett at jeg er gravid og sagt at det var en veldig typisk "guttemave", uten å vite at ultralydene klart og tydelig viser gutt...

Kanskje tilfeldig formen på magen i forhold til kjønn, men på meg stemmer det i hvert fall veldig godt:)

Skrevet

Hei.

Jeg hadde en veldig fotballmage med nr.1, da ventet jeg gutt. Med nr.2 var magen mye bredere og eg følte meg ikke så "pen" gravid, da fikk eg jente. Denne gangen viser ul jente også, men har en ganske så spiss mage (jordmor sier guttemage!). Så dette blir jo spennende....Men tror altså at magen varierer fra person til person og fra svangerskap til svangerskap:)

Lykke til:)

Skrevet

Magen min er veldig lik denne gangen. Fikk gutt sist og venter jente nå. Tror også det har med måten man bærer på.

Skrevet

Tror det mage greiene er bare tull jeg, har med helt andre ting å gjøre. Høyde, vekt på mor osv.. Jeg har litt spiss tutemage som ikke ligger på sidene i det hele tatt. Tom noen som har sagt jøss det var tydelig guttemage ja ikke tvil om hva du får. Jeg venter jente om seks uker...

Skrevet

Woææææ!

Jeg trodde de første 3 mndr at det var ei jente denne gangen, og ble paff da jm sa at hun trodde det var nok en gutt. Jeg bare følte så sterkt at det var jente denne gangen! Etter UL og antakelser om at det er en gutt, og ettersom magen er ganske lik har jeg ikke tenkt på at det likevel kan være en jente inni der. Så det blir en snodig opplevelse hvis det er en jente!

Jeg har holdt meg litt til mageteorien også, har fotballmage som ikke "viser bakfra" og alle jeg kjenner har hatt veldig karakteristiske "gutte/jentemager"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...