Gå til innhold

MIN FØDSELSHISTORIE!!!!!(laang)samme som skravle....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har jenta vår kommet. Hun er halvannen uke gammel idag og verdens roligste, mest harmoniske barn. Men fullt så rolig og harmonisk var det ikke da hun skulle ut....

Jeg var litt over en uke over terminen og møkklei, svangerskapet hadde gått greit og jeg var fremdeles frisk og rask, men lei av å ikke kjenne så mye som en eneste kynner.

en uke tidligere var jeg på kontroll hos lege og han kunne fortelle at jeg hadde 4 cm åpning til tross for at jeg ennå ikke hadde hatt rier. dette var sannsynligvis pga modningsakupunktur som jeg hadde fått på jordmorkontrollene. Jeg ble glad for å høre at det allerede hadde begynnt å åpne seg, men uten rier kommer jo ikke barnet ut uansett(!) Det kan jo ikke bare dette ut, sa legen til meg. som om jeg ikke visste d .... :)

Denne kvelden var jeg altså møkkalei og satt og surfet her på BiM. Leste om bryststimulering og at det kunne sette igang fødselen. Valgte imidlertid å overse at en ikke burde gjøre det uten samtykke fra lege/jordmor. Tenkte vel at det ikke var så farlig...så feil kan man ta.....

Så jeg satte igang å stimulere jeg....gnidde og kløp til den store gullmedaljen. tenker jeg hadde holdt på rimelig intenst i bare 5 minutter da jeg bare måtte krøke meg ihop av smerte. Jeg fikk en ri så sterk som bare det samtidig med at vannet fosset nedover beina på meg. Jeg fikk oiet og akket meg ut i gangen og ropte på hjelp. mannen min kom stormende ned fra annen etasje og var vel ganske sjokka. Det var jeg og for å si det mildt!klarte jo nesten ikke å gå jo!

5 minutter seinere satt vi i bilen påvei til sjukehuset med 2 åringen vår i baksetet og jeg jamrende i forseter, riene var intense og kom med 5 min mellomrom. jeg hadde ringt føden og gitt beskjed om at vi kom og at jeg ville ha epidural, Det tar ca en time å kjøre til sykehuset, men jeg tenkte at vi hadde vel god tid siden vi var ute av huset bare 5 min etter første rie og vannavgang. Jeg ble temmelig bekymra da jeg oppdaga at det ble 4 minutter mellom, så 3.....vi var ennå ikke halvveis.....så fikk vi "kasta" av sønnen vår hos besteforeldrene. På den tia var riene så intense at jeg satt og vrei meg i smerte.

Nå hadde vi 20 minutter kjøretur igjen og vi så til begges forskrekkelse at det kun var 2 min mellom riene. Jeg hadde det vondt får en si ...satt og hylte når riene toppet seg. da vi hadde 5-6 minutter igjen til vi var framme startet pressriene...har aldri vært så redd hele mitt liv jeg..klarte jo ikke å få presset, jeg satt jo på hodet til babyen og bilsetet til sønnen vår står bak mitt sete så vi kunne ikke få lagt ned rygglenet mitt!mannen min ringte føden mens han kjørte i 120 og ba dem komme ned til parkeringsplassen for å møte oss og ta med en seng til meg. men da vi ankom var det ingen å se. Jeg sprang inn på egenhånd med masse fostervann plaskende rundt beina og rautet som ei ku av smerte under pressriene som da kom hvert min. tenker jeg var litt av et syn hehe :) vi fikk løpt inn til føden og ble møtt av ei rolig og sindig jordmor. hun samme som hadde lovet meg epidural. hun sjekket nedentil mens jeg stor og tviholdt i ei seng og hun fikk raskt konstatert at her blir det ingen epidural nei....ikke lystgass engang....for her står hodet til babyen din 2 cm innenfor skjedeåpningen, sa hun ....jeg var midt i en ri og presset som en gal mens jeg ennå stod på gulvet og registrerte vel egentlig ikke hva hun babblet om. hun drog av meg skjørtet og stod klar til å ta imot, og etter 3 rien var hun ute. jeg hadde fremdeles på meg skoene og mine egne kjær, minus skjørtet.

jeg har aldri vært så glad og lettet. Ut kom en nydelig lita jente med masse hår og fine øyevipper og bryn. :) hun er bare helt skjønn :)

Alt gikk jo bra til tross for at det ikke ble som vi hadde planlagt, min etterlengtede epiduralfødsel ble ingenting av, men hva gjør vel det med en så nydelig baby i armene?ingenting!

jeg vil gjerne avslutte med å anbefale på det sterkeste at dere som tenker på å sette igang fødsel med bryststimulering spør legen/jordmora deres først!!!!!! Jeg kommer ikke til å prøve dette igjen selv om det funket. Jordmora forklarte etterpå at jeg fikk såkalte stormrier av det (veeeeeldig sterke og vonde rier) og at det var derfor jeg fikk såkalt styrtfødsel, så anbefales altså ikke!

klem fra meg meg med to skjønne barn (skal nok ha flere også ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj...hørtes dramatisk ut!! Gratulerer så mye da!!!! Skal nok ikke prøve bryststimulering etter denne historia..hehe...Fødte på 1,5 time sist så regner med det går fort med meg å..Kose deg masse med prinsessa.

Skrevet

oi det gikk kjappt. Tror jeg venter til noe skjer av seg selv. Men godt det gikk bra for dere. Og gratulerer med baby.

Lykke til videre,

Skrevet

Gratulerer så masse med den vesle pprinsessa!!

Må seie det gjekk fort for seg. Har over 2 t til sjukehuset, så håpar det ikkje går så fort med meg. Men eg får ha jordmor og sjukebil, så det ville ikkje vore så gale likevel.

Prøvde faktisk dt same som deg forrige gang, og det endte med falske rier, og at pappaen måtte gå frå jobb. ikkje så veldig kjekt. Babyen kjem vel når den e klar, men ikkje så lett å sjå når men er LEI, hehe..

Skrevet

Oj...litt av en fødsel ja!! Gratulerer såå mye:)

Kos dere masse:)

Skrevet

takk for alle gratulasjoner!

håper virkelig det ikke går så raskt neste gang, men er vel mye som tyder på at det kommer til å gå fort også da:)

ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Gratulerer fra meg også!

Utrolig bra at dere rakk frem til sykehuset i tide! Lurer på en ting.. Jeg holder på å lese boka til Nylander om tiden etterpå... Hvordan gikk det egentlig med kroppen din siden det gikk så fort? Fikk du mye rifter?

Hovrdan tok storebror det? Han må jo ha blitt litt skremt oppi det hele?

Skrevet

gratulerer så mye med jenta:) vil bare si at det er ikke alle det trenger å bli slik med fordet om en stimulerer brystene, jeg gjorde det også med min første, og fødselen starta, men det tok 15 timer før det hele var over...

kose deg med jenta:)

Skrevet

Wow, det litt av en historie. Godt at der nådde frem da :)

Lykke til videre !

Klem

Skrevet

nei jeg fikk ingen rifter tro det eller ei, men anspente alle muskler da jeg måtte sitte med så vonde rier i bilen at jeg har vondt i armer og bein ennå (14 dager etter)

storebror fikk kun med seg første halvdel av kjøreturen, var heldigvis før jeg hadde begynnt å få behov for å skrike hehe. jeg pustet og peste og oiet meg litt, så han var nok litt sjokka over å høre mamma slik, men ble tatt godt vare på av besteforeldrene etterpå, så det gikk bra :)

Skrevet

Hektisk kjøretur det der ja. Men GRATULERER med babyen og med at alt gikk bra.

Skrevet

Gratulerer så mye! Blir helt stresset av å lese historien din jeg. Skal selv ha keisersnitt for andre gang så er rolig i forhold til fødsel, men jeg hadde nok ikke turt å stimulere slik uansett om jeg skulle hatt en vanlig fødsel.

Kos deg med veslejenta!

Skrevet

oj oj oj.. gratulerer med lilletuppa !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...