Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vel ikke noe å si om du skal jobbe med cellegift?Du skal jo ikke innta det:) Men du kan jo få opp og ned humør,men vet ikke om det har noe å si.Stå på du ,ikke sikkert at du blir gravid med det første selv om du føler deg klar til å få.Ting tar tid det har jeg erfart:)

Hei!

Hvis du er gravid skal du IKKE jobbe med cellegift i det hele tatt. Jeg jobbet på en avdeling der vi ga bare en brøkdel av cellegiftdosene som de på kreftavdelingene gir, og jeg hadde ikke noe å gjøre med dette da jeg gikk gravid. Fikk ikke skifte på senga etter at de hadde fått kuren engang. Ikke ønsket jeg det heller....Men du kan jo ta det opp med den avdelingen du skal jobbe på, f.eks. med avdelingsleder. De må jo hatt flere som har vært gravide, og har helt sikkert retningslinjer for dette.

Jobbet selv som spl på en kreftavd da jeg var gravid, og det var ganske slitsomt. Måtte være utrolig obs hele tiden. Skulle selvfølgelig ikke adm cytostatika, ikke re senger, ikke håndere kroppsvæsker fra disse pas osv osv.

Helt ok å omgås cytostatika-pas. ved å gå inn på rommet, men forutsetningen er at du vet at pas. er oppegående mentalt, og f.eks ikkke har pissa i vasken... Snakker som sagt av erfaring.

Vil ikke fraråde deg å bli gravid nå, men dersom du prøver å bli gravid må du unngå cyt.smitte hele tiden, dvs at du må ta de forhåndsregler som er inntil evt TR kommer..

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...