Gå til innhold

hjelp, er så redd!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker på vei nå og sitter med angst... jeg er ikke kvalm, føler meg bare trøtt og sliten... og, jeg har så magesmerter... ved eggestokka og nederst i magen.. eggestokka kan skyldes at jeg har syster på dem... så det er greit... men er det vanlig at man har smerter nederst i magen heletiden? sånne.. menssmerter.. bare litt ekstreme noen ganger... en annen ting er at jeg har vært forkjølet og hostet så lenge jeg har vært gravid. kan det ha noe med det å gjøre? eller... er det slik det føles når barnet er på tur til å forsvinne?! jeg er så redd jeg.... skal til legen på onsdag.. klarer nesten ikke å vente lenger...

hjelp! hva følte dere før eller mens dere mistet? hadde dere uvanlige smerter? eller er smertene mine helt vanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husket at jeg hadde temmelig sterke smerter, særlig nederst i sidene, da jeg gikk med nummer en. Trente ganske mye den gangen, og fikk beskjed fra legen om at det var mage-båndene, og magemusklene som strekte seg. Dette er temmelig vanlig, særlig om du har litt stram muskulatur. Det kan også oppstå gass-smerter når livmoren vokser og trykker på tarmen. Har en venninne som satte hele legevakten på hodet en natt hun gikk gravid, "kun for en liten fis", som hun selv sier det :-) Og ikke minst: det kan være ganske vondt at livmoren vokser i seg selv, og dette kjennes omtrent som mens-smerter.

 

I sjeldne tilfeller har det befruktede egget festet seg utenfor livmoren, men dette gir etterhvert ekstremt sterke smerter. Om du føler at smertene dine er sånn at du f.eks våkner av dem om natten, eller om du ikke fungerer i hverdagen pga smertene, synes jeg du burde kontakte legen din og fått en ultralyd.

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...