Gå til innhold

Hovne bein, tungpust og hjertebank....

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Har vært kjempesprek i svangerskapet hittil (er i uke 34), fint blodtrykk, ikke eggehvite i urin og stort sett bare bra. Siste kontroll var i uke 32. Men den siste uka har beina og fingrene blitt hovne, jeg blir tungpust og får hjertebank ved den minste anstrengelse som å ta på seg sokker og sko.... Har ikke lyst til å være pysete, for jeg leser jo at det ikke er så uvanlig med vann i kroppen de siste månedene. Men kom til å tenke på om det var noen fare, siden det har oppstått så plutselig. Hva synes dere? Skal jeg ringe på føden nå i dag på en lørdag, eller skal jeg vente til mandag og snakke med fastlegen??? Er litt redd nå.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5381465-hovne-bein-tungpust-og-hjertebank/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ble også veldig tungpustet i den tiden du er nå.. og hoven også. men likevel synes jeg at hvis man er usikker, så tar man bare en tlf til føden. de kan sikkert berolige deg med at det er normalt..og hvis ikke så får du komme inn til sjekk! kanskje symptomene blir lettere hvis du får vite at det ikke er farlig. man "kjenner" jo ekstra etter når man er engstelig også..

Hei!

Jeg er også i uke 34 og plutselig ble formen endel dårligere enn den har vært før. Etter eksamen i går så veltet anklene mine ut av skoene. (Minst dobbel tykkelse).Har hatt litt vann i kroppen før det, men i går tok det helt av. Er nok ganske normalt + varmen gjøt det nok litt værre.

Tungpustet blir vi også når barnet begynner å trykke på lungene. I følge samboeren min snorker jeg også visst som et uvær om netteneB-)

Lykke til

ja..har de siste ukene fått klaging på snorking *haha* han er ikke særlig imponert han jeg bor med altså!! han har rett og slett problemer med å sove. enda jeg ikke klarer å ligge på rugg snorker jeg som et uvær!

Jeg har også blitt tung pustet, hovner opp i beina og hjertebank. Jeg har sakt det til JM, men det er ikke noe farlig. Fikk beskjed om å legge beina opp. Å slappe av mere..Vi blir tyngre å tyngre.. Jeg var mye større med min første, en det jeg er nå, da hadde jeg to bein som så ut som ballonger.. Jeg snorker ikke da.Jeg har ca 6 uker igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...