Gå til innhold

Kaffe/koffein?


nici

Anbefalte innlegg

Heisan, da tusler jeg inn til dere. Er endelig blitt gravid etter over

to års prøving - en kjempe deilig følelse!! Nå lurer jeg på om dere er total avholden med kaffe? Synes det er godt å ta seg en kaffe latte på kafe av og til, er dette skadelig?? Ellers har jeg få symptomer (er ca 4 uker på vei). Skal på tidlig UL på torsdag for å se om det er flere enn en der inne...

 

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var egentlig i gang med vårt første IVF-forsøk, men pga. fare for overstimmulering måtte vi avbryte forsøket. Ble gravid måneden etterpå, derfor lurer de på om det kan henge igjen litt hormoner fra forsøket, slik at flere egg modnet. Blir veldig spennende, håper de klarer å se noe selv om det er tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; GRATULERER så mye! Det er alltid koselig når slitere blir gravide synes jeg! Vi hadde selv 20pp før spiren endelig satt :)

Jeg hører egentlig ikke til her inne, er 19+6 i dag faktisk, men jeg svarer deg for det..

 

Jeg kan bare svare for min egendel angående kaffe/ koffein. Jeg drakk vel knapt en kaffekopp de første 12 ukene fordi at jeg har lest at det øker faren for SA. Hadde en SA i uke 6 i november 05, og da drakk jeg et par kopper kaffe daglig. Det trenger for all del ikke ha noe med SA´en å gjøre, tror ikke det har det egentlig. Men denne gangen ville jeg være på "den sikre siden"... Høres sikkert forferdelig teit ut men.. Slik følte nå jeg det..

Men etter at de 12 første ukene var gått, har jeg tatt meg en kafffekopp eller to daglig.. Tror egentlig ikke at det er veldig farlig, så lenge man ikke overdriver bruken liksom..

Det var min "historie"...

 

Blir spennende på ul på torsdag da!

 

Ønsker deg masse lykke til!! :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er helt ok, så lenge man begrenser seg litt, men det går vel ikke lange stunda før den smaker skikkelig d***t likevel:)

Gratulerer med graviditet og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og lykkeønskninger! Tror kanskje jeg velger å stå over

kaffe de første 12 ukene, når man har jobbet litt for å komme så langt, vil man jo ikke ta unødige sjanser. Håper at æ mister lysten på kaffe

av meg selv. Ellers er det jo masse annet godt å drikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...