Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om ingen av dere har hobbyer/fritidsaktiviteter for dere selv??? Ev hvordan får dere tid til det med full jobb og opptil flere barn??

Jeg er aktiv konkurranse rytter og hundeoppdretter og da går ca annehver helg med til å konkurrere , litt mindre i lav sesongen, så jobber jeg annenhver fredag og lørdag, og de helgene som er tilovers reiser vi på hytta eller hundeutstilling.

Jobber 50% og har hestene hjemme, da kan jeg gjøre jobben med dem når den lille sover. Jeg jobber turnus slik at jeg er 10 timer på jobb 2 dager i uka og fri resten i steden for hver dag.

Da får jeg akkurat tid til alt husarbeid, hobby, jobb, mann og barn uten at jeg forsømmer noen av delene. Skulle jeg imidlertid jobbet hver dag hadde det garantert gått ut over noe.

Vil gjerne høre hvordan andre klarer dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5381242-har-dere-ingen-hobbyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre barn og ingen hobbyer. jeg har for tiden en jobb som er sånn at all tid utenb barna er potensiell arbeidstid. Dermed blir det til at jeg ikke gjør noe annet enn å trene, evt.. treffe venner når jeg har tid uten barn. dessuten pendler mannen min en del, så da blir en nokså bundet.

Men når denne jobben er fullført, litt utpå høsten, kan det jo hende at jeg tar opp igjen maling, som jeg drev litt med før.

I tillegg skal jeg gjøre alt jeg har utsatt i de årene jeg har hatt denne jobbsituasjonen, som f.eks: sette bilder i album, fotografere, jobbe i hagen, osv. osv.

Det hørtes veldig gøy ut å drive med konkurranseridning og hundeoppdrett, men tar vel fryktelig mye tid.

det tar en del tid, men det er min rekreasjon.... Tror nok ikke jeg hadde vert lykkelig uten. Merker de dagene jeg ikke har tid for meg selv at jeg får kortere lunte og at jeg kjeder meg lett....

Familien min( pappas familie og pappa) klager fordi de mener jeg bruker for mye tid på hobbyer, men min mann synest det er topp , han går forøvrig på jakt, klatrer og jobber fullt.

Men vi får tid til det vi vil selv om vi har barn, gjelder bare å inkludere barna og planlegge godt.

Det er ikke alle uker vi ser så mye til hverandre da......

Jeg vil nok jobbe mer når gutten min får egne hobbyer og interesser som han vil gjøre og ikke vere så mye med mamma....

Jeg har hest å chinchilla som hobby. Pluss en stor hage. Men er blitt alene mamma,å har en jobb som er helt dass kombinert med barn. Jobber 100% som avløser. 10 dager på og fire dager fri. Jobber både morgen og kveld,fri fra 13 til 18. Så holder på å få hesten satt bort på for,å en del av chinchillaene må desverre avlives. Har ikke fått gitt dem bort.. Å har null tid for . Huff ble bare klaging,men dyra har alltid betydd svært mye for meg,så er grusomt å rett å slett ikke ha tid.. Vurderer å gå ned i stilling,for å få bedre tid sammen med jenta mi.. Det er jo tross alt det viktigste,så kan man jo få hjem hesten når man kommer seg ovenpå igjen.

nei? hehe... må innrømme at jeg har tilegnet meg hagearbeid som "hobby" etter jeg fikk mann, hus og barn. har rett og slett ikke tid til annet når jeg jobber 80% (to kvelder i uka + annenhver lørdag, fri en dag i uka og da har jeg snupp hjemme), har en hage som skriker etter hjelp for å overleve og et hus som jeg ikke skjønner hvor alt rotet kommer fra, i. og klesvask. hadde jeg brukt hvert våkne minutt på dagen effektivt kunne jeg nok fått tid til en del mer, men når snupp er lagt for kvelden og det verste husarbeidet gjort så har jeg bare ikke overskudd til noe særlig mer. blir å sortere bilder og sende til fremkalling, og av og til sette i album. og gå ut med venninner av og til. thats it...

Ikke sånn fast på samme måte som du har. Er med på venninnekvelder, spillekvelder (var en jentejeng som fant ut at vi fikk jo aldri spille spill som Monopol, kort, Gruble, Fantsi, Cranium osv fordi det var så sjeldent det passet, så nå møtes vi innimellom for å spille, kjempegøy!), spiller rollespill, har et uteområde under bygging hvor vi anlegger plen, planter ting, støper mur osv, trener, går i svømmehallen, besøker familie (bor et stykke unna så det er et dagsprosjekt i seg selv) osv. Nå er jeg student og jobber litt som vikar på en skole når det passer, så hva jeg gjør på følges opp av når jeg evt må jobbe ol. Bruker mye tid med ungene da :-)

Annonse

Nei ,dårlig med det...

Hender jeg trener og tar kafeturer med venner..

Jeg skjønner ikke hvor alle tar overskuddet fra???

Jeg er helt ferdig etter en dag jeg...Sofan er utrolig god da snupp er i seng;)

Da jeg først er kommet i sofan er det utrolig vanskelig å komme seg opp igjen :o)

Oh yes, både jeg og pappen har mange hobbyer!!

Jeg spiller fotball - kamp en gang i uka i sesongen, ellers trening. Så spiller jeg i band og er på turne noen ganger i året. Er også med i en klubb med barndomsvenninnene mine og så driver jeg med håndarbeid, web, foto og annen "dilling" når jeg er hjemme.

Enig med Alva forresten - deilig med en kveldstur også!!

Etter konstant å ha drasset på den barnevogna, var det ikke så verst å sykle litt igjen heller :)

Annonse

Glemte å utdype, er i full jobb og Smurfen i barnehage. Den tiden vi får sammen er dyrebar. Trener en del, prøver å være litt sosial etter leggetid, selv om det blir langt mindre av det også nå.

Andre interesser enn for et par år siden ja, det kan man trygt si.

Jo har vel masse hobbyer, men lite organiserte.

Men er veldig glad i ta bilder. Mixe bilder og sette sammen. Mest digitalt, men holder mye på med fotoalbum og slikt også. Tar mye tid egentlig. Ellers har jeg en hjemmeside som jeg oppdaterer nesten daglig.

Har også en hund som også tar tid, men det er kun en kosehund. Ingen konkuranse av noen slag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...