Gå til innhold

MA/SA=utskrapning?

Pashmina

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg egentlig være 11 uker på vei, men det ser dessverre ut til at jeg har mistet fosteret. Til nå har jeg ikke hatt ordentlige blødninger, kun litt blodig og brunfarget utflod, og jeg har flere vedvarende graviditetssymptomer.Selv om legen ikke fant noe foster ved UL onsdag denne uken og målte HCG verdi til ca 6000 (det er visstnok verdien omtrent ved 6-ukersstadiet), vil han ikke trekke noen endelig konklusjon før han har tatt ny HCG prøve og UL i neste uke. I går spurte jeg om jeg skulle ha utskrapning dersom konklusjonen ble at fosteret var dødt/borte og fikk til svar at jeg ikke trengte det så frem det ikke fremkom noen "rester" på UL. Nå i formiddag tilsier en begynnende blødning at det er over og jeg lurer enda mer på hvorvidt utskrapning er nødvendig eller om man kun henvises til det ved behov. Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så synd at det ikke gikk bra for deg!

Det beste er å la kroppen ordne opp selv. Hos meg tok det ca. fire dager fra de første bloddråpene kom til foster og morkaken kom ut. dersom kroppen klarer å kvitte seg med alt selv, trenger du ikke en utskrapning. Hadde en SA i mars, da kom alt av seg selv. Hadde også en MA nå i mai, og den endte opp med en utskapning. Når de tar en ny UL på deg vil de måle slimhinnen (tror jeg...) i livmoren din. Er det over 15-20 mm rester igjen, kan det hende de vil ta en utskrapning. Etter min MA kom det meste ut av seg selv, men jeg hadde veldige smerter og ble målt til 14 mm. Dette var litt under hva de anbefalte ved den utskrapning, men pga. sterke smerter og infeksjonsfaren, tok de en utskarpning. Det var egentlig ganske bra, fordi jeg blødde veldig lite etterpå og smertene forsvant jo også da.

Tror de ser an hvordan kroppen klarer å ordne opp selv, og hvordan du føler deg. Tror jeg vil anbefale deg å snakke med legen din neste gang, og UL vil jo vise hvor mye som evt. er igjen.

Håper det går bra med deg, sender noen :o) din vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...