Gå til innhold

Alfred eller Edvard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare seks dager igjen til termin og det er på tide å finne ut av dette med navn, begynner å bli litt desperate. Kanskje dere som også snart nærmer dere slutten kan hjelpe oss med dette:

Vi liker litt gammeldagse navn og har sjekket SSB sine sider for å finne alternativer blant de navnene som var populære for hundre år siden. Vi står igjen med Alfred, Edvard og kanskje Sverre også.

Vi føler at Edvard er "safest", men litt kjedelig og at det er litt "tøffere" av oss å velge Alfred. Men siden vi ikke skal fortelle noen av alternativene til venner og familie før barnet er født og derfor ikke får sjekket ut hva de synes, er jeg redd noen kan reagere veldig negativt på Alfred fordi de får "gammel-mann-assosiasjoner" a la Olga til en jente.

Spørsmålet er derfor: blir det å kalle gutten Alfred det samme som å kalle en jente Olga eller er det så tøft og kult som vi synes det høres ut?

Hvordan tror dere foreldregenerasjonen vår vil reagere? (60 år)

snartmamma_23_06_2006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeey, du har termin på bursdag min. Så artig! Kanskje du får et St. Hans barn. Da hadde det passet bra med Hans ;)

Tilbake til det du spør om. Jeg synes Alfred er kulest. Søskenbarnet mitt har kalt sønnen sin Alfred. Han begrunnet det med at nå er det bare eldre menn som heter Alfred, så nå er det på tide at noen barn får det navnet så det ikke dør ut.

Heia Alfred!

Skrevet

Edvard..eller...Alfred...nei... hva med Albert ??

Skrevet

Sorry, det må bli Edvard....

Skrevet

Edvard er finest...

Skrevet

Jeg liker nok best Edvard, men Alfred er absolutt et fint navn det og. Tror ikke foreldregeneasjonen vil henge seg spesielt opp i dette. Bra med litt orginalitet spør du meg, jeg er superlei alle hit-liste-navnene.

Men så synes jeg utrolig nok ikke Olga er så ille heller, jeg da ;-). Man har liksom blitt lœrt opp til og synes det er helt forferdelig, men jeg synes det er ganske kult.

Min lille prinsesse skal hete Josefine.

Skrevet

Alfred!

Det ville jeg valgt om vi får en gutt, men sambo er desverre ikke enig.. :/

Skrevet

alfred.

et søskenpar heter alfred og anton. de er så kjempe søte og passer godt til navnet sitt

Skrevet

Barnet vil jo uansett gjøre navnet til sitt... Hvis dere liker Alfred best kommer han sikkert til å bli en tøff Alfred som overhodet ikke minner om noen gammel mann! :-)

Skrevet

Edvard er kjempefint og søtt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...