Anonym bruker Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 Hei, Jeg hadde en spontanabort i fjor, men er nå på nytt gravid i uke 8. Forrige gang jeg var gravid hadde jeg ingen kvalme, - og tretthet/oppblåsthet var de eneste symptomene jeg hadde. Denne gangen har jeg hatt veldig kraftige symptomer helt fra uke1. Jeg/legene trodde det var blærebetennelse først.. pga. jeg følte meg konstant tissetrengt, og det verket i nedre del av mage. Dette forsvant vel etter 2 uker, og så kom kvalmen i uke5 og har vart frem til idag. Nå virker det som kvalmen avtar - men har fremdeles ømme bryster. Er litt bekymret for at det ikke blir vellykket denne gangen - og neste uke reiser jeg på ferie til utlandet.. og er litt bekymret for at det skal skje noe der nede. Det kan jo ikke være så gøy om jeg starter å blø der nede spesielt også siden dette går utover ferien med soling/bading (ikke at det er det verste). Lurer litt på hvordan det har vært med andre som har hatt SA og MA - hadde dere vanlige symptomer /kvalme .. og er det mulig å "forutse" SA,MA ved at symptomene avtar? Noen sier jo at kraftige symptomer er et bra tegn.. men stemmer dette tro? Jeg skal på legebesøk neste uke.. og lurer på om det er noe måte å sjekke om det er liv i uke 8, uten bruk av ultralyd. Hadde vært betryggende å vite om alt er i orden før ferien starter! Lykke til med videre graviditet/ nye forsøk !
Leontine Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Ikke for å skremme deg, men ender svangerskapet opp i SA eller MA, så er et lite du kan gjøre. Jeg var til ultralyd i uke 8, og alt så helt ok ut. En uke senere mistet jeg... Jeg mistet først i mars og så nå i slutten av mai. Første gangen hadde jeg nesten ingen graviditetstegn, og gyn min sa at dette kunne være et tegn på dårlig kombinasjon med egg og sædcelle. Andre gangen hadde jeg flere og sterkere tegn, og disse varte til jeg mistet. Tror dette er veldig individueltt, men hvis alle tegnene forsvinner er jo det en indikasjon på at noe kan være galt. Men samtidig så kommer og går graviditetstegnene, og er av forsjellig styrke fra en dag til en annen. Tror du bare må prøve å slappe av (selv om dette er vanskelig), og la kroppen og naturen gå sin gang. Håper det går bra med deg!
Gjest Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 Jeg er 8 uker på vei nå og sitter med angst... jeg er ikke kvalm, føler meg bare trøtt og sliten... og, jeg har så magesmerter... ved eggestokka og nederst i magen.. eggestokka kan skyldes at jeg har syster på dem... så det er greit... men er det vanlig at man har smerter nederst i magen heletiden? sånne.. menssmerter.. bare litt ekstreme noen ganger... en annen ting er at jeg har vært forkjølet og hostet så lenge jeg har vært gravid. kan det ha noe med det å gjøre? eller... er det slik det føles når barnet er på tur til å forsvinne?! jeg er så redd jeg.... skal til legen på onsdag.. klarer nesten ikke å vente lenger... hjelp! hva følte dere før eller mens dere mistet? hadde dere uvanlige smerter? eller er smertene mine helt vanlige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå