Gå til innhold

Soling og gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er farlig for fosteret om jeg ligger ute og soler meg? Blir det varmt til fosteret også? Kan sola være med på å gjøre at fosteret blir roligere i magen?

Bør jeg dekke til magen, eller går det bra uten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går fint å sole seg, men pass på så magen ikke blir veldig varm, sa jm.til meg. -Og husk at du kan ha lettere for å bli brent når du går gravid enn ellers, fordi du har mer pigment enn til vanlig. En annen ting er at du kan bli skjoldete i farven, det er jo ikke farlig, men trenger ikke å være så pent da..

Og drikk masse vann i varmen!! det hjelper mot solbrenthet også!1

Skrevet

Jeg er i uke 14 og var nettopp en uke i syden. Jeg kjøpte Piz Buin Allergy solkrem, faktor 15. Fikk veldig jevn fin farge, ble ikke brent og har sluppet unna pigmentflekker så langt :o)

Lykke til:o)

Skrevet

Jeg skal til syden i uke 22. noe jeg må passe på?

Er i uke 15 nå :)

Skrevet

jeg har blitt anbefalt solkrem uten farlige parabener fordi det kan være hormonforstyrrende og ikke bra for barnet. jeg gikk på apoteket og kjøpte vichy, som skulle ha de snille parabene. jeg vet ikke hvor mye hold de er i dette, men bedre føre var enn etter snar.. god tur!

Skrevet

jeg har aldri i mitt liv blitt brent, og det inkluderer hetebølgen i tyrkia hvor det var opp i mot 50 grader i skyggen, men igår ble jeg solbrent!

i rogaland sola, så jeg skal skrive under på at man blir lettere brent når man er gravid

Foresten, har dere hørt noe om dobbelt med pigmenter?!

jeg har hørt om pigmentflekker når man er gravid, men en jente jeg såvist kjenner sa at jeg kom til å få kjempe farge siden jeg hadde dobbelt med pigmenter nå...jeg har vel de pigmentene jeg alltid har hatt?

Gjest leelu23 *27.11.2006*
Skrevet

Du har like mye pigmenter som før - men stoffet melanin stimulerer pigmentene dine på en helt annen måte en før mao. du blir fortere brun /solbrent for pigmentene blir fortere mørke..

:)

Skrevet

Jeg kom hjem fra syden i går, var to uker der, gikk heeelt fint :) Ikke brent eller noe, brukte solkrem som før og solte meg minst like mye om ikke mer ! 0 problem for min del :)

Skrevet

Jordmor sa til meg at jeg burde dekke til magen fordi det var viktig at forstervannet ikke ble for varmt. Det var også lurt å kjøle seg ned med et bad jevnlig og selvsagt drikke mye.

Skrevet

JM hos meg mente også at jeg kanskje burde utsette solingen til neste år ;) Greit for meg, syns det er "ekkelt" når magen blir varm nå... Resten av kroppen får sol altså, men magen kommer til å være dekt hele sommeren for min del. Jeg orker for øvrig ikke å ligge i sola heller om dagen, så alt i alt ikke noe problem at magen skal være tildekt :P

Skrevet

hva er parabener? står det hvis det er på solkremen?

Skrevet

Jordmoren min sa det bare var å kose seg i sola. Fostervannet reguleres av kroppen. Men måtte huske å drikke mye vann.

De er jo gravide i varme land også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...