Gå til innhold

Trening og graviditet


oss2=3,snart 4

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg spør fryktelig masse, har ikke lyst å gjøre noe galt!

Er det noe spes trening man ikke kan gjøre i løpet av svangerskapet?

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godmorgen :o) Tror vi stort sett kan trene som vi gjorde før vi ble gravid, men en skal holde seg unna kontaktidretter ihvertfall. Var en del andre ting også, men husker ikke de siden det ikke var aktuelt for meg. Men en kan trene som vanlig på treningssenter (aerobic, step, styrke), men kanskje være obs på å ikke gå helt i makspuls og lytte til hva kroppen sier. Står mer om det på denne siden: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/trim_og_trening_for_gravide

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...:)

 

Ja, det er noen sånne småting man ikke bør gjøre....

Fra 3 mnd skal man helst ikke ta vanlige situps, magen begynner da å skille seg litt og det kan "ødelegge" magemusklene. Gjøre de stygge.

Du bør ikke ta step timer, opp og ned på step og sånn. Du bør ikke ta utfall, hverken stillestående eller bevegelige pga bekkenet. Knebøy kan du ta, men vær moderat med vekter. Du bør ikke trene skuldre så mye, eller øvelser som er over hodet, da blir du presset ned forrover, noe som ikke er så bra for musklene som sitter øverst i magen. Etter 4 mnd bør du heller ikke ta liggende benkpress, det kan være farlig fordi blodet ikke får gjennomstrøming i morkaka. Du kan heller ta skrå benkpress, der hvor man sitter med ryggen oppe..:)

 

Men det er bra å sykle, da er bekkenet mye i ro så det er ingen belastning. Bra å trene skrå situps, og roing og rygg. Muskler man trenger for å ha en rett kroppsholdning, når magen kommer forran og tyngdepungete blir tyngre forran...:)

Man skal heller ikke ligge på maks mellom 75-90% av maks.. Formen varierer jo litt fra hver dag...Du kan for det meste trene som vanlig. Vær forsiktig med øvelser der det for eks er raskt retningbytte og mye vridninger i hofte og bekken....

 

Uff, dette ble litt rotete men... Håper det er litt forståelig iallefall....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke trene step? Har ikke sett det stå noen plasser, og har spurt flere; alle sier det trygt kan trenes. Har trent det til nå, har gått helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et treningssenter og den personlige treneren som jobber der sa at man burde være forsiktig med øvelser som for eks step pga bekkenet, eller belastningen den type trening gir bekkenet. Man skiller bena på den måten og tyngdepunget i bekkenet blir svakere.

Som han sa skal man også være forsiktig med utfall pga det. Samme type øvelsen.... Jeg har oppgaven nede i bilen... Jeg kan jo høre litt med han da...

Jeg bare følger et program han har satt opp til meg jeg....Kjempe bra.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...