Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Måten kvinner blir møtt på norske sykehus med i forbindelse med en selvvalgt abort viser at førkrigstiden fortsatt henger igjen i sykehuskorridorene, vel og merke etter slagmarkmodellen. Hvor utrolig nedrig er det vel ikke å bli tatt i mot på samlebånd, behandlet som et nummer i køen. Og der ligger du på et 8 manns rom og venter, har aldri følt deg så alene noengang etter å ha tatt et så jæ.. vanskelig valg. Etter inngrepet blir du trillet inn på det samme 8-manns rommet, og etter en time er de higen på å få deg fortest mulig ut derfra. Abortmotstanderne har allerede vunnet kampen spør du meg. Om ikke akkurat selvbestemmelsen til oss kvinner, men vi blir fratatt verdigheten i det vi setter våre ben der, og forhåndsdømt. Man får en følelse av at vi ikke har noen rettigheter, vi kan ikke stille krav og bør egentlig bare være takknemlig for at tilbudet finnes for det er svært få som vil utføre slike inngrep. Hva er det for en holdning? Og hvor ivaratas mennesket? Jeg fikk en kommetar fra en sykepleier da jeg reagerte på narkosen og ble veldig dårlig etter inngrepet: .."At sånn går det når du ikke passer deg".. Bra for henne at jeg ikke fikk med meg denne kommentaren der og da, dessverre for meg at jeg fikk den gjenfortalt, og ikke fikk muligheten til å forsvare meg når hun angrep meg på mitt svakeste punkt. Mange år siden nå og har ikke hatt problemer av noe slag i ettertid, men ser dessverre det, at situasjonen ikke har forandret seg. Det viser bare at helsevesenet også diskriminerer de som velger å ta abort.
Chimera Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 opplevde det likedan selv når jeg tok abort for mange år siden. Selv om det er en veldig uprofesjonell oppførsel fra helsepersonellet tror jeg på en måte de blir så oppgitt av det de ser. Kan ikke tenke meg at det å se flere aborterte foster hver dag som ditt daglige levebrød er noe særlig for psyken deres heller. At de tenker at dette kan du for selv. Og at abort skal ikke gjøres lettvindt for at jentene ikke skal komme tilbake etter noen år for å ta abort igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå