Gå til innhold

Noen flere som skal til syden eller som må fly til feriemålet i sommer??

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Begynner å bli litt redd for om jeg kommer meg på ferie eller ikke i sommer.. Har lest og hørt mange steder at det går helt fint å fly osv. Men så leste jeg i dag at det er mellom uke 8 og 14 at hjernen og nervesystemet til barnet er i størst utvikling. Det sto at i denne perioden er fosteret mest sensible for strålepåvirkning. (kosmisk stråling fra fly osv.) Og det er i denne perioden vi skal på ferie..

Noen som vet noe om dette??

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har selv vaert bekymret for dette, men det er ikke noe problem aa fly naar man er mellom uke 8 og 14 viss man er i god form uten noe komplikasjoner. Du kan lese mer om dette paa lommelegen.no under gravid. Det var noen unntak der man burde holde seg unna flyvning, som blandt annet flerlingsvangerskap, kroninske sykdommer. Jeg

er selv i USA naa og skal ta fly hjem igjen naar jeg er i uke 12. Det skal nok gaa fint! Lykke til!

Hei!

Se også denne siden her:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/enkle_forholdsregler_for_sydenturen

(Står om flyturen nederst)

Tror du trygt kan reise dersom du føler deg i bra form. Har selv vært i kontakt med lege fordi jeg reiser til syden i dag. Hun sa det ikke skulle være noe problem, uansett når det var, når det var så tidlig - bare i slutten at man skal være litt forsiktig.

Men fikk tips av en flyvertinne på 1.trim om å bruke sikkerhetsbelte under hele turen, fordi det ved en eventuell turbulens kan skje at man blir "kastet rundt" i flyet - og dette ville selvsagt være ekstra ille når man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...