Gå til innhold

Er det håp for meg om å få planlagt keisersnitt m.nr. 2????

Anbefalte innlegg

Hadde UTROLIG fødselsangst sist gang, hele svangerskapet. Mistet mye av gleden over å gå gravid. Var på samtale på sykehus og ble lovet både epidural og at de skulle ta hensyn til at jeg var så redd.

Men, jeg holdt på 35 t før dem måtte ta hastekeisersnitt, og det var ikke så lett å få da man låg i fødsel. Epidural virket ikke, vannet gikk ikke, festet seg med pannefødsel, snakk om å ta med sugekopp, pressrier hele tiden, totalt angst og panikk. Ble presset og presset og følelsene mine ble totalt oversett av legene (jordmødrene var flinke og støttende).

Jordmora jeg gikk til visste om angsten min og kom på vakt da jeg lå på oppvåkning. Hu sa stakkar, neste gang kan du få keisersnitt.

Men jordmødre kan ikke love dette? Jeg slet med fødselsdepresjon i 3 år etterpå og er akkurat komt på bena (mener at hele rammen rundt forrige graviditet og fødsel er en av årsakene). Men jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne "bestille" keisersnit neste gang. Derfor var jeg bestemt på å ikke bli gravid med mindre jeg hadde avtale om keisersnitt. Men, vi sluttet på p-plaster i mai og ble gravid. Jeg har avtale med jordmor i august for å snakke om dette (avtale før jeg var gravid). Jeg vil så gjerne ha planlagt denne gang for å unngå at alt gjentar seg.

Er det håp for meg?????

Fortsetter under...

Etter en slik opplevelse tror jeg nok ikke du får problemer med å få planlagt ks.

Tror de fleste som har en ekkel fødsel bak seg som endte i ks får innvilget.

Jm sender deg antagelig videre til en lege, som kan bestemme at du får innvilget ks. Skulle det bli slik at du ikke får det må du bare stå på krava og få snakket med en ny lege. Det ordner seg helt sikkert :)

• 2 uker senere...

Godt å høre det finnes håp. Får håpe jeg møter på en lege som er forståelsesfull, hihi. Og ja, gjettom jeg skal stå på krava og dette med å snakke med en annen lege, det har jeg ikke tenkt på en gang.

Jeg hadde forresten Sa 20 juni, men har fortsatt time hos jordmor i august for å prøve få innvilget et evt. keisersnitt når jeg blir gravid igjen (håper jo selvfølgelig jeg blir det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...