Gå til innhold

Å fly når man er 7 uker gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble tipset om at man må sjekke dette opp, om det er trygt.

Jeg sjekka på nettet og fant ut:

 

- så lenge man er frisk og rask som gravid så går det fint

- hvis man er utsatt for spontanabort så frarådes det

- gjelder også hvis man har andre tilstander.

 

Den kosmiske strålingen (hva enn det betyr) er farligst mellom uke 8 og 14.

 

Kan også være utsatt for blodpropp men det kan unngås ved å bevege seg på flyet. Dessuten bør ikke flyturen vare mer enn 4 timer.

 

Noen andre som vet mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du, fløy til Spania i uke 7+4 og hjem i uke 8+ noe og det gikk så fint. Det er en 4 timers flytur, men husk og spis godt, drikk MASSE vann dagene før og Masse på flyet, gå mye på do og reis deg opp og stå og beveg deg. Når du sitter så "pump" med føttene, dvs. tær i taket og i gulvet. Stram sete og lår i pumpende bevegelser. Jeg kjøpte meg også støttestrømper. ALT gikk fint!!! Det ble mange råd ,men da går det såååå kjempe fint skal du se!

 

God tur, og håper det var til nytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boer ikke vaere noe problem dersom flyturen varer lenger enn 4 timer heller..

 

dessuten kan det kun vaere 'farlig' med kosmisk straaling dersom man flyr mer enn 7 lange reiser (a la LA - London) i loepet av tror det var en maned..

 

legen min har IKKE sagt noe om flyturen i det hele tatt (utover drikke vann etc som er vanlige raad for alle.. eldre og kvinner paa ppiller har ogsaa oekt risiko for blodpropp), og reising har vaert mye diskutert saa langt (skal tilbringe minst 36 timer i lufta den neste maneden)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...