Gå til innhold

Dere med unger på 1/2 år. Aktiviteter

Anbefalte innlegg

Hva GJØR dere på?

Finner det vanskelig å komme på noe å gjøre på med datra mi jeg.

Hun er for lita til å sitte i vogna, så ute på trilletur ligger hun jo bare der, heilt flatt.

Hun ligger en del på matta si, eller under babygymmen om dagene.

Sitter litt i fanget, men blir limelig fort lei når hun ikke får spise på fjernkontrollene eller telefoner.

Hun er lissom for lita tilå leke seg med noe, kan sitte å pirke på ting i babygymmen eller når hun ligger på matta.

Ta henne med ut, tja, hva skal vi GJØRE på da?

Hun NEKTER å ligge på magen, så dersom det er fint vær og vi er ute på altanen så må hun ligge på matta eller under babygummen med samme leker som inne. Så det blir jo det samme.

Har ingen veninder med små barn.

Det er ikke noe barselgruppe her.

Det arrangeres ikke babysvømming her.

Dra til byen....tja, hun ligger jo der i vogna, er for liten til å sitte.

Dersom jeg har opp lyggen til første nivået så sitter hun fint, men hyn sklir jo ned etter 30 sekunder, og selene i vogna er jo alt for store.

Hun ruller og aker seeg ikke, så hun begynner nå å kjede seg betydelig mer.

Hva skal jeg finne på?

Vi kan synge litt, eller kjøre fly...men......

HJELP, hva gjør deres 6 måneder gamle babypå om dagene??

Fortsetter under...

Hei hei.

Jeg har en jente på 6mnd og jeg synes dagene flyger avgårde.

Vi gjør ulike ting- det kommer litt an på været.

På solskinnsdager er vi mye ut. Det å ligge og betrakte er jo veldig fint for de små. Jeg har med noen ulike leker som hun putter i munnen og blir kjent med:-) Jeg tar henne opp og viser henne hva som er rundt henne- fugler, vann, barn som leker osv.

Inne liker hun å ligge på matten. Da ligger jeg med henne og "leker" litt sammen med henne. Jeg synge bevegelsessanger. Leker "titt titt" og "jeg kommer å tar deg". Vi ser i bok sammen og "prater" sammen.

Vi hører på musikk og danser rundt i huset. Ser i speilet.

Tuller litt sammen- smiler og ler. Så går det tid til matstundene og stelle stundene.

Du kan jo vise henne hvordan hun skal rulle. Det gjorde jeg med min tulle. Jeg "hjalp" henne litt rundt og skrøt uhemmet. Da smilte hun stolt.

Vi synger "ro, ro ro din båt" med bevegelse- det elsker hun...

Ja, det var litt hva vi gjør:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...