Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #1 Del Skrevet 16. juni 2006 Er det bare smak og behag, eller er det noe i en av de som er bedre for atopisk eksem? Vi har ei 6 mnd gammel jente med AE. Ikke mye plaget, men ru og nupete i huden. Har smurt med aderma exomega 2 ganger daglig i 3 uker. Det er bedre, men ikke bra hun er fortsatt ru. Lurer på om det er best å bryke myyye krem, og masere inn, eller om det er greit med litt. Jeg føler jeg bruker enorme mengder. Hvaerderes beste tips til meg som nettopp har fått vite at jeg har exembarn, hvordan forebygge utbrudd/utvikling? Hvolken badeolje er best? Hvor ofte bade?-har hørt at NAF er best. Hvor lenge bade?-hørt at de må bade i minst 20 minutt skal oljen hjelpe....... Og ang NAF: jeg bruker mye mye mye myemer enn det som står på flaska, føler atr noen ss olje blir så lite..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5377262-adrma-exomega-vs-decubal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolf_etta Skrevet 17. juni 2006 #2 Del Skrevet 17. juni 2006 Jeg bruker Babyline olje i badetkar hvergang og noen dager bruker jeg A-derma Exomega Bath(den som ser ut som havregrøt i flasken). Hvis hun er veldig rød så bruker jeg den Exomega. For å vaske henne bruker jeg Exomega Cleansing Olje. Barnet mitt tåler ikke såpe eller shampoo og ikke for mye olje i badet eller. Du må bare prøve ting for å se om hva hjelper barnet ditt beste fordi alle barn er forskjellige. Noen sier at det er best å bare bade dem hver 2 dager fordi det er vannet selv som tar vekk fuktigheten som de trenger. Jeg bader henne hver dag fordi hun liker å bade, rundt 10 minutter, noen sier bare 5...men passer på at hun har litt olje i badet. For en stund brukte jeg oliven olje men det gjorde det verre... Jeg bare smører henne med krem hvis hun begynner å vise tegn til rødhet, eller er veldig rød i ansiktet og ikke gnir så veldig inn. Huden hennes er veldig følesmessig så den tåler ikke så mye "gnirring". For å forebygge utbrudd du må passe på at barnet ditt ikke kommer i kontakt som gjør det verre...som med barnet mitt, plastleker, kosedyr, ull eller stiv og stramme klær, tepper, paper, saliva/spytt, for mye vann på kroppen, for varmt i kroppen,osv. Håper det hjelper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5377262-adrma-exomega-vs-decubal/#findComment-5379152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2006 #3 Del Skrevet 19. juni 2006 Ja, NAF er best. Jeg prøvde mange forskjellige oljer før jeg ble anbefalt NAF av legen. Legen min anbefalte å bruke "Agrosan" (hud krem med bivoks,kokosolje og eukalyptussolje) og den hjalp babyen vår. Vi bader babyen hverdag på 10min forutsett det er mye olje (6-7 spiseskjeer) i badekaret. Agrosan kan kjøpes på helsekost (life). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5377262-adrma-exomega-vs-decubal/#findComment-5397802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå