Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan vet du at barnet ditt trenger pupp om natten??? Det er det dummeste jeg har hørt!!!!! Det er en grunn til at helsesøstre anbefaler å slutte med nattpupp etter 6 mndr, rett og slett fordi de må venne seg av med mat om natta, fordi det trenger de ikke når de er så store. Om natten sover vi, ikke spiser!!!!!!! Kan skjønne om barna har en alvorlig sykdom, men det er jo sjelden. Vil gjerne ha svaret ditt på dette!!! Utorlig hvor mange Bjørnetjenester noen gjør for barna sine. Herregud... Det er ikke å være glad i de å gi de mat om natten til de er nesten to år, det er å gi dem dårlige vaner med vilje!!!

Huff, og huff... Blir oppgitt av enkelte!!!

Fortsetter under...

Jeg stapper ikke inn puppen for å gi kos. Jeg koser og klapper og prøver smokk og trøst. Men det hun vil ha er pupp og da får hun det. Hun er forresten akkurat ikke et og et halvt år enda, så det er vel å ta litt hardt i å si snart to ;o)

Jeg skjønner at du er provosert av å høre om hvordan vi gjør ting her hjemme, men akkurat når og hvordan ble det din oppgave å vurdere det som fungerer for oss?

Angående behovsdekking: Jeg har på ingen måte noe behov for å gi pupp om natta. Jeg ønsker å sove. Datteren min har behov for puppekos (kaller det det nå) om natta. Det er så sterkt at jeg vil kalle det et behov hos henne snarere enn et ønske. I vår familie kommer behov før ønske. Og så lenge jeg fungerer bra med nattamming er det ikke noe behov for meg å avvenne.

Hysteri, du liksom :o) Det er du som virker hysterisk... Jeg er helt rolig og tar livet som det kommer. Det som fungerer bra for oss i øyeblikket har jeg ikke noen plan for å endre, det gjelder i grunnen alle sider ved livet. Og vet du hva? Det er deilig! Du burde prøve en gang, så ble du kanskje mindre opptatt av å slenge drit til de som gjør ting annerledes enn deg... Alle har sin måte, vet du! Og for meg er det min måte som er best. Selv om det kanskje er litt annerledes... Jeg slutter i alle fall ikke å fortelle om det, for kanskje det inspirerer noen til å lyte til seg selv og ikke til slike som deg???

Jeg synes det er trist at så mange (jfr anonym) som vet alt så mye bedre enn mor til barnet og er så negative.

Hvis du "blond" ønsker/synes det er greit å amme på natta så er det greit for deg og barnet ditt.

Vi sluttet med nattamming en helg jeg var borte fra lørdag til søndag. Hadde masse morsmelk i fryseren og far hadde klar flaske i tilfelle krise på natten. Hun fikk trøst da hun våknet og skjønta at far ikke kunne tilby noe bedre. Da jeg kom hjem på ettermiddagen og hørte hvor greit det hadde gått ble vi enige om å flytte henne inn på eget rom. Da var hun 7 mnd, og hun har ikke fått "nattpupp" etter det. Hun sluttet helt av seg selv med ammingen da hun var 15 mnd.

MEN: alle barn er forskjellige og det finnes ikke fasitsvar på denne type spørsmål. Nol en gang: Gjør det som passer dere aller best:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...