Gå til innhold

Tidspunkt for graviditetstesting?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en sak: Det er sånn at man kan teste cirka 14-16 dager etter inseminering, ikke sant? Eller på den dagen man forventer mens. Jeg har det sånn at det er bare 6 dager siden jeg ble inseminert, men jeg hadde så sen eggløsning (10-12 dager etter normalt) at det er allerede tid for neste mens nå....Hvordan blir det da? Er det sånn at neste mens kommer til å bli tilsvarende forsinket som eggløsningen var? Eller er det sånn at jeg kan teste allerede nå, selvom det kun er 6 dager siden inseminasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5376867-tidspunkt-for-graviditetstesting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo.. er dere spente eller??

>Vi greide ikke åvente så vi testet en uke etter insiminasjonen men det var vel bare for å få ut litt spenning, men det er vel, ca 12 dager etter insiminasjonen, men det kan være individuelt tror jeg.. men kjøp mange tester, å begynn når du føler for det, det er godt å få ut litt spenning selv om man ikke forventer positiv test, så kan overraskelsen komme alikevel..

Lykke til, krysser fingerene, å håper det går bra..

Begynte plutselig å bli litt ivrig i dag ja!!! Har til og med blitt overtroisk faktisk. Vi lå på gresset og solte oss i dag, og jeg sa at hvis jeg fant en firkløver så betyr det at vi kommer til å få barn. Og jammen fant jeg ikke en firkløver en stund senere. Da sa jeg at hvis jeg finner en til, så betyr det at jeg er gravid nå. Hadde nesten ikke lukka munnen engang før jeg fant en til... og hvor dumt det enn må høres ut så tentes et lite håp om at det kanskje kan være noe der.......

At vi passet et lite tantebarn på 5 mnd i går og storkoste oss med han kan vel muligens også ha noe med saken å gjøre.....?

Men det er altså bare knapt 6 dager siden inseminasjon, så det er i tidligste laget for testing (brukte en million på EL tester, så jeg tror Clearblue klarer seg en stund nå!!!) Prøver på dag 12 vi, (som er fredag 23.juni)

Hei.. ja det er lett å bli overtroisk når dere går sånn å venter, vet alt om det, vi gikk å kjente etter alle mulige tegn.. men så gikk det ikke, gleder oss alikevel til august, håper at det går da, men man vet aldri....

Håper det funker med firkløveren, og at dere har en spire i magen..

Kryss kryss..

Så spennende og uutholdellig å gå slik å vente!

Perioden fra mens til EL er den som kan variere fra syklus til syklus, perioden fra EL til mens derimot er stabil. "Normalt" sier man at den er 14 dager, men det kan oppleves noe kortere eller lengre fordi testene for å måle EL ikke er mer nøyaktig enn det de er (innen 36 timer etc.)

Derfor vil det nol ta ca. 14-15 dager før mens/IKM...

Når det er sagt, så må det også sies at nivået HCG i urinen varierer fra person til person, selv testet jeg positivt på dag 9 med Clear blue digital elller hva den heter. (Testet negativt samme dag med en av de andre testene...er veldig utolmodig av natur...!)

Andre igjen tester ikke positivt før mange dager etter IKM.

Lykke til, håper testen er positiv uansett når dere måtte prøve!!!!

Jeg har også lang syklus, og hadde eggløsning dag 19 eller 20. Jeg testet med ClearBlue digital dag 13 etter inseminasjon, og fikk negativ test. På dag 16 var den positiv, og nå har vi bare 10 uker igjen til termin!

Så det er vel forskjellig for oss alle, og det er desverre bare å smøre seg med tålmodighet.

Lykke til!!

Annonse

Egget fester seg ikke før 6-8 dager etter inseminasjonen og du begynner ikke å produsere hcg før den tid. Vanlig Clear Blue trenger minst et nivå på 25 på HCG for å slå ut, mens Clear Blue Digital trenger 50. Så hvis du ønsker å teste før det har gått 14 dager er det lurt på bruke en vanlig Clear Blue (3 dager før IKM testen). Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...