Gå til innhold

dere som er gravide..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere jobb og hvor stor stillingsprosent har dere....Vi lurer på å lage nr 2 og jeg har fått 100 % stilling men er usikker på om jeg vil klarer det siden førstemann bare er 14 mnd....

Velger å være anonym nå.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uuuups....ja ja sånn går det når man er så innkjørt i å trykke på samme knappen ja ja.

Skrevet

Vi har en sønn på 19 mnd., og helt siden han begynte i barnehagen har både samboer og jeg jobbet 90 %, så vi har faktisk en del tid til overs som vi ikke hadde hatt om vi jobbet fullt. Uten redusert stilling, vet jeg ikke om jeg hadde klart dette. Er sliten nok som det er. Er gravid nå, men kun 6+4.

Skrevet

Det klarer du! De fleste har 100 prosent jobb når de er gravide, både med nummer 1 og 2 og 3 :-) Kan være slitsomt, særlig i begynnelsen og slutten, men hvis dere er innstilt på å hjelpe hverandre, så går det fint. For eksempel kan dere prøve å få til at du får hvile en halvtime etter jobb eller etter middag, sånne ting.

Skrevet

heiii!

nå er jeg ikke gravid (ennå), men jeg tror du klarer deg fint med en 100% stilling! i alle fall frem til du likevel går i permisjon (så får du bra med permpenger), og så kan du heller gå ned i stilling etterpå. sånn hadde jeg i alle fall plan om å gjøre det frem til alt det som skjedde på jobb skjedde og jeg nå sitter med en ca 80% stilling. go for it! det er bare for en periode, og det går an å blåse i unødvendige ting som tar energi (husarbeid, oppussing og denslags), i alle fall ei stund :o)

Skrevet

Har fire barn/ungdommer hjemme og jobber 100%. Vi har relativt fleksible arbeidstider begge to, så den ene leverer seint mens den andre henter tidlig. Går helt supert:-)

Skrevet

Jeg henger meg på de andre som sier at dette klarer du.

Og husk også mens du sliter og synes at det er tungt, så er det veldig økonomisk gunstig å gjøre dette. Du taper mye penger det året du er i permisjon om du når jobber redusert. Disse pengene beregnes på basis av de 6 siste mnd før du går ut i permisjon (eller er det 6 av de 10 siste mnd - noe slikt ihvertfall).

Skrevet

Tusen takk for masse hyggelige svar jenter......jo jeg har bestemt meg i dag for at det blir 100 % jobb og ny baby sommeren 07 hvis alt går etter planen da.....sist gang gikk det før vi hadde beg å prøve hihi så jeg håper det går på relativt raskt denne gangen også

klemmer fra

Skrevet

Lykke til! Det er så utrolig koselig med mange barn, og det er ingenting som tilsier at en ikke kan kombinere barn og arbeid!

Og ikke minst: Det er vanvittig trivelig med stor mage som rommer en liten baby:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...