Gå til innhold

Hva syns dere om omskjæring av gutter da de er nyfødt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får vondt langt inn i hjertet når jeg hører om omskjæring. Kan ikke det lille guttebarnet få velge selv om han vil bli omskjært når han blir voksen? Synes det er som overgrep å regne når små babyer og barn blir omskjært....*grøss*

Det har seg sånn at det er rensligere og det er mindre sjanse for å bli smittet av kjønnssykdommer siden huden blir herdet...så det har en fysisk hensikt også.

Annonse

Det blir utført på a-hus så overgrep kan man vel neppe kalle det... men skjønner hvordan du tenker, det var ikke lett for meg heller når det ble gjort...jeg elsker sønnen min selv om vi fikk det gjort.

Jeg synes det er OK at du har valgt å omskjære sønnen din jeg! Du har gjort det du mente var rett iflg din tro og tradisjon - og hva du tror er best for barnet også helsemessig. Som foreldre tar vi hele tiden valg på vegne av barna våre - og skal gjøre det. Å ikke velge er også ett valg.

kristen

Annonse

Hei jeg er med

Jeg er hjelpepleier og ser at omkjæring er mer rensligere og det er mindre sjanse for å bli smittet av kjønnssykdommer siden huden blir herdet...så det har en fysisk hensikt også.

Jeg synes dette er et grotesk overgrep mot menneskekroppen som er så fantastisk. Det er jo normalt å ha forhud, alle gutter blir født med det. Hensikt med den? Vel, blindtarmen blir ikke fjernet i enkelte kulturer den heller, selv om den ikke har noen hensikt, i hvertfall ikke hos nåtidens mennesker.

Jeg blir kvalm av det! Skjønner ikke at du klarer gjøre det mot din egen sønn!! Fy søren, tenk å utsette en liten gutt for dette!! Religion eller hva søren du har som grunn: Er totalt i mot det og får vondt i hjertet mitt når jeg ser for meg gutten din!!!!

Nå var det ikke lett for meg da dette ble gjort, han hadde jo litt vondt, men han fikk bedøvelse og smertestillende.

Ikke tro at jeg er helt hjerteløs selv om jeg har valgt dette.

Det er jo ikke nabefalt å omskjære, med mindre det er snakk om en trang forhud.

Men jeg har lest at kvinner som lever med omskårne menn har færre underlivsplager enn de som har menn som ikke er det.

Mannen min er omskåret, som de fleste amerikanere faktisk er, og det er rensligere, da.

Har ikke noe med religion å gjøre.

Jeg har, som jeg sa i innlegget på skravlesiden, delte meninger om dette emnet....

Men å omskjære jenter er absolutt annerledes, og tortur i mine øyne.

Hvilket også omskjæring av gutter er, om det ikke skjer under sykehusforhold, med bedøvelse. Noe annet er forkastelig!

Like mange meninger om dette som det er folk her inne...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...