Gå til innhold

Noen fler med baby som spiser dårlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åssen er vektøkningen hennes da? Følger hun kurven sin? Er vanskelig å presse mat i barn som ikke vil ha. Har du snakket med helsesøster? Hvis hun vokser som hun skal er det ikke noe å stresse med. Noen barn trenger mer mat enn andre. Hvis du er usikker på om hun legger nok på seg kan du reise til helsestasjonen og kontrollveie henne oftere. Ellers må du jo bare tilby henne mat ofte gjennom dagen. Kanskje hun er småspist og trives bedre med små, men tette måltider.

Lykke til:)

Hun veide 3970 da hun ble født, nå veier hun 5800 på 3 mnd kontroll.

HS sa hun var litt liten i forhold til lengden, vi har slitt med kolikk og luftsluking.

Jeg fikk brystbetennelse,alvorlig,så jeg ble lagt inn på sykehus i 1,5 uker.

Da fikk hun mme på flaske og har siden nektet pupp.

Jeg pumper ut litt til henne da men...

På HS sa de hun skulle spise ca 800 gr i døgnet, det gjør hun ikke, toppen 650..

Føler jeg får lite hjelp fra HS, de sier hun ligger under kurven sin men gir meg ingen råd.

Bør jeg begynne med litt grøt? Kanskje hun liker det bedre enn å drikke så mye?

Jeg føler meg som en dårlig mor nå, aner ikke hva jeg gjør galt=/

Du er ingen dårlig mor!!!!!!!! Bare så det er sagt:) Ingen som vil barnet sitt det beste og som prøver å finne gode løsninger når noe ikke fungerer er dårlige mødre.

Det er jo ikke anbefalt å begynne med grøt før de er 4 mnd, men kan du ikke prøve å gi henne litt moset avocado? Vet andre har fått det rådet når barna deres har lagt lite på seg. Er kolikken over enda? Hvis den ikke er det kan det hende det bedrer seg da. Hadde selv et kolikkbarn som det var vanskelig å få i mat når det sto på som verst.

Ellers må jeg si jeg får lyst til å filleriste de på helsestasjonen din. De er der for å gi råd og hjelpe og ikke bare avspise engstelige mødre. Gå dit igjen og forlang et ordentlig svar på det du lurer på. Hvis de mener hun ligger under kurvebn og at noe bør gjøres får de gi deg råd om det. Hvis de mener at vektøkningen er lav, men alikevel tilfredstillende får de fortelle deg det så du slipper å engste deg så mye.

Var ikke mye gode råd jeg hadde til deg da men....

Klem

Annonse

Tusen takk for svar, snill du=)

Måtte tørke en tåre til å med..=)

Jeg blir så lei meg når jeg ikke blir tatt seriøst, er så redd for den lille jenta.

Jeg har nok en litt sånn gammel streng helsesøster å gå til også...

Hun er bedre av kolikken, men sluker enda mye luft, bruker dr browns flaske, men det hjelper ikke så mye...

Kan mme gi luft i magen?, har aldri hørt det men..

Tror egentlig det er det at hun sluker en del, men er mye bedre som sagt!

På HS var hun veldig opptatt av at jeg skal prøve å få opp melkeprod igjen, men kan bare amme av ett bryst nå så det tror jeg ikke jeg orker siden hun hyler og skriker etter få sek hver gang.

Kjære deg. Mange barn ligger både under og over kurven. Det du må se på er om barnet ditt ser godt ut, om hun ser utmagret ut eller sunn og frisk ut. Trives barnet ditt? Eller gråter hun mye og sover dårlig? Har hun mange tissebleie utover dagen? Noen spiser mer enne andre. Datteren min veide nesten det samme som din på 3 mnd, og nå ligger hun langt over (hun er 8 mnd). Gir du mme på flaske forresten? Hvis ikke så kan du jo gjøre det. Eller så kan du begynne litt forsiktig med grøt. Prøv med litt mais eller ris grøt blandet med mme? Bare gi henne en liten skje i begynnelsen og se hvordan hun reagerer. (Kjøp en bok med råd og tips om barnemat). Bedre å gjøre det hvis du er så bekymret. Men husk, prøv å ikke stress rundt det...

Jeg vil også nevne at hs sier mye tull. Har så mange eksempler på så mye viss vass som de har lirt av seg. jeg syns du skal prøve å snakke med noen andre jeg. Få en annen menig, gå til f.eks. fastlegen din å få råd.

Lykke til :)

Får hun rapet skikkelig når hun spiser? Ta flere rapepauser sånn at lufta kommer opp. Å ja, hun blir kanskje sint, men det gir seg så fort hun får flaska igjen:) Når hun ikke vil ha mer legg henne på magen så all lufta kommer opp igjen. Hvis hun svelger mye luft kan det hende hun føler seg "stinn".

Det er ikke flere helsesøstre der vel? Blir helt harm her jeg sitter. Ingen skal behøve å gå til en helsesøster som er så fastlåst i et spor (i ditt tilfelle; få opp melkeproduksjonen) at de ikke har råd å komme med når situasjonen er en annen.

Prøver å få henne til å rape, virker som hun er ganske oppblåst under mpltid også.

Kanskje det er derfor hun har plass til så lite?

Det er bare 1 Helsesøster på det lille stedet jeg bor, må kjøre en halv time til neste sted, mannen min har bilen å bla bla bla;)

Når hun først raper er det helt villt å høre hvor mye som kommer opp!

Men jeg tenkte at kanskje disse tingene blir bedre når jeg begynner å gi henne grøt osv, for da sluker de vel ikke luft på samme måte?

Det går nok ned litt mer luft med flaske enn grøt ja:) Så bedre blir det garantert!! Tror jeg hadde prøvd å legge inn flere rapepauser under måltidene i første omgang og se om det hjelper. Og neste gang du ser den helsesøsteren din fillerister du henne først en gang, så en gang fra meg;)

Lykke til, dette fikser du!!!!!!

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...