Gå til innhold

Barnesete... Skal jeg kjøpe eller leie?

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig tenkt å leie det 0-13 kg barnesetet, det koster 600 kroner, og økonomien er ganske stram for tida, så å kjøpe nytt har jeg ikke råd til. Så sier mamma at de har et sete på Lidl av alle steder, som kommer i butikkene til mandag, 500 kroner, og fått god karakterer i tyske tester.

Ikke sett det reklamebilaget jeg, tenkte jeg skulle ned på mandag og se på setet. Hva skal jeg eventuelt se etter? Hva heter de norske forskriftene seter blir godkjent etter? Noen som har sett annonsen / kjenner merket / har noe positivt eller negativt å si?

Tar gjerne i mot råd :)

Fortsetter under...

Det er et sånt spesielt merke du bør se etter, som viser at det er "godkjent" og av en viss standard. Husker ikke hva merket heter og det er litt vanskelig å beskrive det, men tror det er et bilde av det på denne linken:

www.vegvesen.no/servlet/Satellite?cid=1047058553739&pagename=vegvesen%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal&c=Page

Siden er midlertidig ute av drift (fikk den hvertfall ikke opp akkurat nå...), men prøv senere.

Ellers er det bare å prøve setet i bilen før dere kjøper det og se at det sitter godt. Gjør det det er det nok OK!! Vanskelig (umulig) for normale folk å skille helt ok seter fra de kjempebra setene.

Kanskje det går an å ringe til forbrukerombudet eller no å spørre om de har noen erfaringer med setet (masse klager er jo ikke bra..)

Hei, hovedinnlegger her, takk for svar, men, kommer ikke inn på den linken til statens vegvesen.

http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/c.o.20060619.p.Bilsete_til_baby

Dette er linken til barnesetet jeg tenkte å kjøpe. Hvis det ikke er godkjent i forhold til norsk standard så leier jeg like godt, har ikke lyst til å leke med sikkerheten til babyen vår heller.

Noen som har litt peiling som kan se på linken, og gi meg råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...