Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg pusser tennene hennes godt nok. Hun har 4 oppe og 2 nede. Føler ikke at det tar så lang tid. Som flere andre er hun også temmelig utålmodig, så jeg har ikke akkurat fri tilgang... Hvor godt/lenge pusser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille pode har også fire pluss to! Det går ganske fort å pusse ja! Men jeg leste en gang at kvitost er et bra alternativ til tannpuss(?) så han får litt ost til kvelds. Men vi pusser også selvsagt!

Skrevet

Jeg har også prøvd det med hvitost, men det likte ikke Tobias.

Vi har kjøpt elektriskt tannbørste fordi han nektet å åpne munnen når jeg skulle pusse tennene hans. Nå når han ser tannbørsten gaper han og skal pusse tennene sine fordi det kiler sånn. Jeg lurer veldig på hvor lenge en god tannpuss skal vare. Han har ikke toldmodighet til å sitte stille så lenge.

Skrevet

Da lillegutt hadde så få tenner sang jeg "puss, puss så får du en suss" sangen en gang mens jeg pusset. Nå som han har alle tennene uteom 2 årsjeklsene så synger jeg sangen min 2 ganger, evt en annen lenger sang. Pusser alle tennene grundig på alle sidene. Vet at med barn som har fått alle melketennene og på voksne så anbefales 5 minutter(!) med tannpuss minst en gang for dagen.

Skrevet

Godt spørsmål.

Lillemor får pusse mine tenner mens jeg pusser hennes. Det er det eneste som funker. Jeg klemmer forsiktig på bollekinnene, og får akkurat kilt inn børsten...

Skrevet

Hvordan går den sangen egentlig? Jeg synger bare "Puss, puss så får du en suss, puss så får du en suss, hver eneste gang, hver eneste tann, puss så får du en suss". Da tar det jo ikke lang tid, men jeg husker ikke hvordan sangen egentlig var...

Skrevet

Er ikke helt sikker, men jeg synger i hvertfall:

Puss,puss, så får du en suss, puss, puss, så får du en suss. Hver eneste tann med børste og vann, puss, puss, så får du en suss!

Synger den litt sakte og med litt tøysing, f.eks susser han på hver suss og kitler ham litt på kinnet når vi synger tann osv. Han er en engel å pusse tennene på da, husker fortsatt hvordan vi slet med eldstemann og kvidde meg til minsten fikk tenner, men helt uten grunn. Han gaper så fint atte :-)

Skrevet

Sånn var den, ja! Skal prøve den i slow motion i kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...