Gå til innhold

heisann! bare mas fra meg:)

2 søte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her som er i siste trimester?

har dere begynt å kjøpe inn utstyr og slikt?

var hin dagen å kikket på vogner og sånn men det var kjempevanskelig. ikke helt kjekt å gå alene heller. jeg begynner å få dårlig tid, det var vist kjempe lang vente tid på noen av vognene.. jeg kan risikere å ikke få vogn før ungen min er født..

nei det er ikke lett når alt skal betales selv. fikk en litt god nyhet da, overgangsstønadene utbetales 1 mnd før termin så jeg får penger i juli:)

ikveld skal jeg på avsluning for avgangsklassene. håper det blir gøyere enn jeg tror :) hele klassen skal frem på scenen og jeg som skal holde tale til lærerene! uff kvir meg!

eneste lyspunktet er at jeg har funne klær som var fine å gå med. har lett i butikker i ukesvis og i gårkveld så fant jeg alt hjemme i skapene til søstra mi og mamma! helt utrolig:) ikke lett nå når magen begynner å bli så stor.

dette ble litt langt.. jaja måtte bare få sagt det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Har du hørt med moren og/evt andre du kjenner om å kjøpe brukt utstyr?? Jeg har kjøpt noe brukt og noe nytt, har aldri i verden hatt råd til å kjøpe alt nytt. Jeg er i siste trimester, og har heldigvis fått alt i hus, så nå kan nurket bare komme :o)

Lykke til!

Klem

Skrevet

jo jeg skal kjøpe noe brukt, har heller ikke råd til kun nye ting.. men mamma spanderer vogn på meg så da vil jeg ha en ny en:) litt ekstra spess siden det er førstemann syns jeg. du er heldig da, det er vel godt å være ferdig med det!

vet du om det blir jente eller gutt?

Skrevet

Eg sko seia t om du ikke finne noe i avisene så prøv på din næremeste helsestasjon, er ofte der man henge opp lapper for å selge av sin brukt utstyr. Hvis ikke så kan du jo prøve på finn.no, di har nå tusen sider me utstyr og sånt! eg har nå ei datter på 15mnd og vet kos det er og ikke ha peng når du virkelig trenge/vil ha det!

Husk at du må og søke om dobbel barnetrygg, småbarnstilegg, og bidrag.

Skrevet

det blir jente på meg! (ser du også skal ha det )

skal du ha tidlig i august el seint??

Skrevet

har termin 21 august:) lenge til du får din nå da?

hva skal hun hete?

min skal hete Sara(h) Linnea.

idag er jeg storfornøyd, har bestilt vogn og kjøpt stellekomode og seng:) kjempe gøy!

• 2 uker senere...
Skrevet

Er vanskelig det med utstyr altså! :)

Men for ca 5 år siden (mamma har alltid vært klar for barnebarn!) så sa mamma at hn skulle betale vogn. Hun hadde bestemt seg for å bruke ca 6000 kr på det, men siden jeg fant så billig vogn (2000 kr!9 så skal hun bruke de resterende 4000 kr på alt annet utstyr som jeg trenger.

Er masse fint man kan kjøpe brukt. Jeg har bla fått seng og reiseseng fra ei venninne, og stellebord fra en på jobben til mamma :)

Men det er jo noe jeg vil ha nytt også da :)

masse blablablaaaa preik på meg i dag ja, kjeeeder meg på jobb! :)

Skrevet

jeg er i uke 19+4. har neste kjøpt alt jeg trenger. mammaen min har gitt mer kjøpeforbud. hun er litt leiseg fordi hun ikke får noe serlig.

men det jeg har kjøpt nytt har vært på tilbud steller bord, bilsete, badebalje og bleilbøtte.

resten har jeg enten fått eller kjøpt brukt.

har nesten ikke noe babyklær, men prøver og kontrolere meg siden jeg vet at det er sån typisk ting man får av venner.

Men nå har jeg hatt råd til det og. får 14000 utbetalt og 3000 i husleie. (jobbber med mat så spiser gratis på jobbem) og uten alkohol og sigarett utgifter fikk jeg plutserlig masse kr selv om jeg tar lappen samtidg.

tror jeg kommer til og ha alt på plass LENGE før babyen kommer :D

Skrevet

Har hamstra en del klær jeg også, men nå er det full stopp!

Bodde i USA da jeg ble gravid, så jeg kjøpte med en del klær hjem derfra. Men jeg angrer på at jeg ikke kjøpte med utstyr, men det ble så mye stress på slutten.

men jeg vurderer om jeg skal høre med kusinen til pappa som bor der borte og som jeg var en del sammen med (hun la sin elsk på meg) om hun kan kjøpe og sende det som gave, for da slipper man toll..

Skrevet

Jeg har faktisk bare malt den seng asom jeg selv brukte som liten, syns det var litt koselig. Jeg har tern\min 15. juli, så vesla er hjertelig velkommen når som helst! :o) Har ikke bestemt meg for navn enda, føler jeg må se jenta først (så prøver jeg å smarbeide litt med barnefaren om navnet også da ) Alter klart her, bare beibien som mangler, hehe.. Sara(h) Linnea er et kjempefint navn.. Selv vurderer jeg å kalle jenta opp med mitt mellomnavn, syns slikt er litt stas.

Lykke til til deg! Klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...