Gå til innhold

7 uke!


Har en herlig gutt:)

Anbefalte innlegg

hei jeg er nå inne i min 7 uke, er det her den uken som er størst risiko for å miste i? er det noe spesielt man bør ta hensyn til nå? er sjansene mindre etter uke9? det her er mitt første svangerskap, virker som alt er i orden, har ømme pupper og er småkvalm om morgenen! og er veldig oppblåst! gleder meg så til 12 uke er over, er så redd for å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Man kan jo bli smågal av all denne bekymringen. Det har til tider vært en debatt her inne angående uke 7. Det som da har blitt sagt er at det er mange vitale organer som dannes i denne uken, og dersom noe er galt vil det som regel ende i en SA. Om man kan føle seg trygg etter uke 7 vet jeg ikke. Jeg for min del vil ikke føle meg trygg før barnet er født, og sikkert ikke i lang lang tid etter det heller... he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at så fort jeg bare ble gravid, så skulle jeg bare glede meg, men da jeg hoppa inn på 1. tri og leste alt om spontanaborter osv ble jeg helt nervøs. Er det til tider fortsatt. Men har kommet frem til noe av det samme som FrøkenB her sier. Jeg må bare bestemme meg for å glede meg, og ikke tenke på alt som går galt... Man vet jo ikke før ungen faktisk er ute, alt kan jo skje når som helst, selv om sjansen er liten. Og når den endelig er ute er det jo krybbedød..og senere er man vel redd for at den skal svelge ting og sette i halsen, bli påkjørt, falle ned fra trær å brekke ryggen, begynne med narkotika og ta overdose....hehe, det vil jo alltid være noe! Sådet lureste er nok å tenke positivt, det er likevel lite vi kan gjøre, annet enn å prøve å leve så normalt som mulig. Dessuten har nok kroppen det bedre når man gleder seg, og da også den lille:)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...