Gå til innhold

Over to mnd og null orden på rutiner/leggetider.....Andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig og snill guttebass på litt over to mnd, og vi har fra vi kom hjem ikke hatt noen faste rutiner, mest pga han, feks er han trøtt og sulten på ulike tidspunkt..

Pleier stort sett å legge han når vi legger oss selv, og det er forskjellig hvor mange ganger han vil ha mat i løpet av natten fra 1-3 ganger..

Noen ganger går det 4-5 timer mellom måltider og andre ganger er det hver time..

Når jeg leser her inne føler jeg at det er så mange som har kommet inn i skikkelige rutiner feks kveldsstell kl.19.30 og leggetid kl.20 osv.. Hvordan klarer dere det?? Har prøvd å legge skatten til de tider av og til men det vil han ikke...

Blir det bedre etterhvert tro?

Hvordan har dere andre det med 2mnds-babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme som deg på min snart to måneder gamle gutt, men nå greier jeg å legge han sånn ca mellom klokken ni og halv elleve, alt etter hvor trøtt han er :)

Han spiser når han er sulten, ammer mellom 7 og 9 ganger daglig... alt ettersom. Noen ganger vil han barer ha ene puppen og da går det fort til han blir sulten igjen.

Forresten så har jeg kuttet ned på leggetiden med 1-2 timer siden vi kom hjem fra sykehuset, det går gradvis.

Skrevet

Det var først for 2-3 uker siden det begynte å gå seg til her. Hadde ingen rutiner, men så plutselig en kveld da jeg la han i sengen sin klarte han å sovne på egenhånd.. Satte døren litt på gløtt og gikk inn i rommet ved siden av sånn at jeg hørte om han mistet smokken eller lagde sutrelyder. Og det gikk fint å gi smokken og gå ut igjen.. Etterhvert sovnet han. Det er aldri ett fast tidspunkt, men helst mellom 21 00 - 24 00 (får ikke lagt han før, da han er for opplagt hehe).

Så nå kan han sovne på egenhånd, og det virker som han føler seg trygg der han ligger.. :)

Han har også begynt å sove en gang eller to på dagtid, men dette tok litt lengre tid. Vet ikke helt hva som skjedde, har ingen tips.. Det ble bare plutselig lettere :)

Det skjer nok før eller siden med de fleste babyer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...