Gå til innhold

Jeg blir så forbanna når folk skal kritisere altså!!!

Anbefalte innlegg

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Jeg sa igår ja til å passe to katter om 2 uker.. uten å egentlig tenke meg om..

Så sa ei vennine til meg at jeg måtte være forsiktig med katter og graviditet. (jeg har ikke katt selv om er ikke vant til katter)

Jeg ringer da for sikkerthets-skyld til legen min som fraråder meg å passe disse kattene..greit nok for meg :)

Når jeg da ringer for å fortelle eieren om dette så blir jeg skjelt ut og kalt overhysterisk og paraniod!! ?? hallo liksom..

Så prøver jeg å si at ingen svangerskap er like og at jeg bare følger legens råd.. så får jeg tilbake at dette var det dummeste hun hadde hørt??

Jeg blir så forbanna av å måtte unnskylde megselv hele tiden!! Det er faktisk noen ting vi gravide ikke kan gjøre..

hadde nesten lyst til å spørre henne om hun hadde gjort noe som en lege hadde frarådet henne til å ikke gjøre..

Grrr- måtte bare få det ut!!

Deilig!! :)

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg veldig godt! Lite forståelsesfull denne venninna di.. Jeg fikk dette til svar da jeg ikke ville kose med katta til noen i familien pga faren for tokosoplasmose at: "det ble da folk av oss også og vi vokste opp på gård!" Drit i dem og følg hjertet, magefølelsen og ikke minst legens råd! Ha en fantastisk helg med god samvittighet for at du tenker på barnet ditt!

Noen har problemer med å få det filteret mellom hjernen og kjeften til å fungere dessverre.... ikke bry deg om det. I utgangspunktet er det ingen grunn til å kvitte seg med katten om man er gravid, men om du ikke har katt selv så er det større sjanse for at du ikke er immun mot toxoplasmose - en parasitt som gjerne finnes blant annet i katteavføring. Hvis du skulle ha passet kattene kunne du ikke ha rørt avføringen deres i det hele tatt, samt vært ganske forsiktig. Istedet for å gå rundt og bekymre deg gjorde du helt riktig i å avlyse kattepassejobben - spesielt siden legen frarådet deg å gjennomføre det. Neida, graviditet er ingen sykdom, men det er vanligvis en grei regel å følge legens anbefalinger på dette og hint :) Hvis dama ikke godtar det så kan hun seile sin egen sjø spør du meg. Så det så :)

forstår deg kjem,pe godt!

seriøst hvor idiotiske enkelte er!

enkelte ting må man bare heve seg over.

Vi hadde jo bestilt valp før vi fant ut at jeg var gravid, og når vi fant ut det, ville vi heller vente med en slik anskaffelse siden den har rett på mye oppmerksomhet og kjærlighet og jeg føler ikke vi kan gi den det med en baby i huset...det er første gang jeg er gravid og jeg vil kunne fokusere på babyen uten en liten søt valp som også trenger stell...

Når vi da ringte eieren for å gi beskjed om at vi ikke kunne kjøpe den allikevel ble de helt hysteriske og kjefta!

Jeg kan forstå det er surt å ikke få bort den siste valpen, men de kan jo se saken fra vår side også...

Akkuratt det burde hun eieren til de kattene også, og dette var ikke pga at du ikke ville eller orket dette er pga ditt barns sikkerhet!

Folk som er så trangsynte er ikke verdt å bry seg om ;)

Gjest leelu23 *27.11.2006*

Takk for støttende innlegg :)

Det hjelper på oppgittheten..

Det verste er at denne dame vet jeg var på sykehus i 8 dager i slutten av okt. 05 for nyrebekken-betennelse og legen mente da imunforsvaret mitt kan være noe svekket enda..

Jeg måtte sende en sms til henne nå og skrive at jeg syns det var skikkelig dårlig gjort å kalle meg disse tingene..

Det kan godt være en annen gravid hadde fått klarsignal av legen- men når jeg er spesielt utsatt gidder jeg jo ikke risikere sikkerheten til min egen unge.

God helg til dere også :)) Vi får heve oss over disse dustete kjerringene!!

Annonse

Saken blir jo en helt annen når du har svekket immunforsvar pga denne betennelsen!!! Da er det helt klart at du ikke bør utsette deg for en potensiell smitterisiko. Jeg som (tror jeg da hehe) har et helt normalt fungerende immunforsvar - har jo hatt 2-åring hos dagmamma med masse smitte fra 15 småunger i et år og kun blitt sjuk sjøl en gang - kunne nok fint taklet katter i øst og vest.

Ikke alle greier å se lenger enn sin egen nese. Det å sette ting i kontekst kan være vaaaaaaaaanskelig det! vi hever oss over ukontekstualiserte tøysedamer :)

Hun ble sikkert bare skuffet fordi du ikke kunne hjelpe henne likevel - men innmari dum mpte å reagerer på.

På den annen side går det sikkrt helt greit å passe disse kattene, sålenge du ikke skal gjøre rent sandkassen deres.

(det er kattebæsj som er skummelt når det gjelder toxo)

Du behøer jo ikke klappe og ksoe dem, ta på noen av tingene deres ?

hvis du bare skal ha mat i en skål og slippe dem ut og inn av huset (og ikke ha dem hjemme hos deg selvsagt) så går det sikkert greit.

Drit i hva eierene synes.... Du må tenke på deg og den lille.

Jeg har selv hatt katt i 10 år og blodprøven viste at jeg har hatt toxoplasmose (eller hva det heter) i blodet før jeg ble gravid. Jeg går derfor ut i fra at jeg ikke er så mottagelig....

Jeg hadde ikke passet kattene hvis jeg hadde vært deg!!!

Drit i det.. Jeg har faktisk hørt at man skal prøve å omgås bare sine egne katter mens en går gravid jeg da.

Altså både leger og jordmødre har forskjellige meninger om dette sikkert, men så lenge din lege har sagt det så hør på på han/hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...