Gå til innhold

Pumpa i kjøleskapet?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brystpumpa, altså.... Det er omtrent det kjedeligste jeg vet i hele verden å sterilisere brystpumpa. Og siden det kommer så lite av gangen når jeg pumper, så må jeg av og til pumpe meg ganske ofte hvis jeg vil øke eller skal noe spesielt og trenger melk til babyen. Så derfor har jeg av og til sneket meg til å sette hele pumpestasen i kjøleskapet etter pumping, og brukt den en gang til etter etpar timer før jeg har vasket og sterilisert den... Jeg mener, det er jo så mye antistoffer i morsmelk. Og i kjøleskapet er det for kaldt til at bakterier kan formere seg.

Høres dette helt fryktelig ut? Har noen hørt at man ikke må finne på noe sånt? Eller er det andre som har erfart at dette går greit? Ungen har ikke blitt syk av dette eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Då eg kjøpte ei ny flaske sa butikkpersonalet at dei hadde fått beskjed av Avent (som blant anna har pumper) å opplysa om at det ikkje var nødvendig å sterilisera pumpe og flasker mellom kvart bruk. Så etter det har eg bare vaska mi i godt varmt vatn eller i oppvaskmaskin.

Men det ein derimot visst ikkje skal gjera, er å pumpa melk direkte oppi tidlegare utpumpa og avkjølt melk. Veit ikkje om du tar ei ny flaske etter å ha hatt pumpa i kjøleskapet, eller om du bruker same flaska... Men dette er altså bare ting eg har høyrt... Føler du at det går bra, så gjer det sikkert det...

Skrevet

Jeg gjør også dette, og hittil er han hvertfall frisk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...