Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i 25. uke med mitt første barn så jeg er bare halvveis i svangerskapet hittil. Jeg har vært gjennom både ekstrem kvalme og sterke kynnere, men nå har en ny plage meldt seg: senestrekk. Min mor, som forøvrig ikke hadde noen andre svangerskapsplager, fikk problemer med senestrekk på slutten av svangerskapet, men jeg synes kanskje at det er litt tidlig å få det allerede nå... Er dette en vanlig plage hos gravide og er det noe jeg kan gjøre for å forebygge krampene. Det gjør jo så grusomt vondt. Alle råd tas imot med stor takknemmelighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor får du senestrekk/krampe? i beina? eller livmora?

Skrevet

I beina. Leggene først og fremst. Senestrekk i livmora hørtes skummelt ut...

Skrevet

He he, nei vet ikke om det i livmora kalles senestrekk, men det var hvertfall et eller annet jeg fikk sist, at den vokste og strakk seg og det gjorde ufattelig vondt! Fikk sånne kramper liksom. Men krampe i leggene er det vanlig på den tiden du har og ut. Jeg hadde det mye på den tiden også gikk det litt over igjen. Mener det kom litt helt på slutten igjen. Det er noen råd for kramper i leggene, men jeg husker ingenting av det dessverre, så det var ikke mye hjelp å få av meg. Mulig ligg med beina litt høyt. Bruk støttestrømper.

Skrevet

kanskje du finner noe råd på kjerringråd-debatten eller hva den heter...?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...