Gå til innhold

April: Har alle vann i senga?

Anbefalte innlegg

Er det bare LIlle som ikke får det? Har ikke tenkt på det en gang, jeg...., men han våkner jo vanligvis ikke heller. Han hadde vel våknet og sutret litt hvis han var tørst? Bør de ha vann i sengen eller ser dere på dette som en "ekstra service" til de små? Kanskje Lille må få og?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5371985-april-har-alle-vann-i-senga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var egentlig helt tilfeldig at vi begynte å gi Tarald vann om natta -under en eller annen forkjølelse hvor han hostet så fælt og smokken ikke hjalp. Ga han vann og han sovnet med engang etterpå; )

For noen uker siden våknet jeg av at han gråt, men før jeg rakk å gi ham smokken, satt han i senga si i halvsøvne og drakk av koppen sin. Så da har vi bare latt koppen være der.

Begge mine har vatn i senga, men det er ikkje nødvendig.. Det har berre vorte slik når eg har drive med nattavvenning av pupp, og eg er sjølv tørst om natta, så derfor har dei med kopp i senga begge to. Men eg trur det er skjeldan dei vaknar om natta og drikk.

vi har ikke. Men snuppa har jo ikke likt å drikke av flaske noen gang, så hun klarer rett og slett ikke å drikke av flasken selv! må holde flasken for henne for at det skal komme noe ut. Vi øver og øver, men, nei. Blir litt frustrert over det for hun burde jo absolutt klare det selv... Men ville knapt se på tutekoppen før hun var ett år... *sukk* Men har gitt henne en slurk vann istedet for pupp om natta av og til, og det har hun overraskende nok godtatt...

Jeg begynte å legge vannkopp i senga etter en periode hvor jeg syns hun drakk lite til kveldsmaten, samtidig som det var varmt. Var vel redd hun skulle få i seg for lite væske. De våkner nok om de MÅ ha vann, men samtidig så er Matilde litt sånn som meg, at hun glemmer det litt ut, mens hvis det er lett tilgjengelig så drikker hun mer. Og så slipper jeg å lure på hva det er hvis hun våkner (jeg er veldig komatryne på natta), dvs kan utelukke tørst. Men den drikkes opp - må fylles på hver kveld (dvs at jeg heller ikke ut noe særlig når jeg bytter vann).

Annonse

Nei, jeg har faktisk aldri tenkt på det. Men han våkner nesten aldri, så jeg tror ikke det hadde blitt så benyttet uansett. Dessuten drikker han greit på dagen. Vi har en liten røver vi da, så den vannflaska hadde nok fort blitt til å vanne sengen med her i gården. Ingen andre som har en sånn en?

Simen har ikke vann eller noe annet isenga,har aldri hatt og får det heller ikke.

Synes det er "tungvindt", dattera til sambo er vant med det,og flyr ut og inn av rommet om natten for å gå på do.

Så her blir det ikke noe vann nei=)

synes også det virker som om det forstyrrer søvn litt,hvis de er vant til å våkne da og da,for å drikke,så gå på do (når de blir så gamle da) =)

Mathias Emil får ikke vann i sengen. Prøvde litt for noen mnd siden, men han er ikke interessert. Men nå skal det sies at han ikke er særlig glad i vann. Han vil ha litt eple eller appelsin juice i vannet sitt og det kan han jo ikke få om nettene....

jo hun har vann i en flaske som ligger ved hodeputen. Ikke alle netter det blir drukket noe, men siden me prøver å ikke amme på natten så blir det heller vann. Hu har drukket mer vann på natten nå som det har vore fint vær...

Vi har ikke vann i sengen hennes, men tenkte at det ville kanskje være lurt med en vannflaske/tutekopp der... Syns som de fleste her at de drikker for lite sånn ellers. Skal også begynne med å venne henne av morgen-puppen, så kanskje vi skal innføre det da.

Noen tenker på det med vane og at de er avhengig av å gå på do flere ganger midt på natta. Jeg tenker bare at det kan vel lett kan endres når vi bytte ut spinkelsengen hennes med en vanlig barneseng..., men det blir sikkert ikke før om 1,5 - 2 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...