Gå til innhold

August: bil barnesete???usikker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

banken våres leier ut helt nye besafe, tror jeg det var 10mnd 390kr. så det er jo bra og billig,men så har jeg sett på det graco tror jeg det heter med base,virker jo kjempe deilig og praktisk,der er det også en sånn idikator som viser rødt hvis baby sitter forlangt bakover,gjør den det blir det eksta masse trykk på nakke og skuldre ved en kollisjon.så liker den veldig godt,så er det jo det nye setet som har kommet med sånn at du kan legge barnet helt bakover når du stopper og det sover der er det også en sånn idikator som sier fra om barnet er plassert riktig i bilen,men klarer lissom ikke bestemme meg hva tenker dere???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har kjøpt graco me base! har ikke fått tatt den i bruk enda, men æ trur den e kjempe bra! va på to forskjellige barne forettninge å begge va veldi positiv t det!!

 

trur det kommer til å fungere kjempe flott til den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har køpt en Maxi cosi och ska køpa till den insatsen man har i bilen ær det base dere mener da? Veldig førnøyd med denna og mange som anbefalt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også kjøpt maxi cossi, og base utenom!! den viser grønt når alt er koblet riktig...denne har også 3 måter å kobles på...bare vanlig m sele, eller base me sele...eller base me isofix (isofix finnes i alle nye biler etter 1999)! vi valgte dette istedenfor graco pga butikkdamen forklarte at graco sitt blir litt for frempuchet i vanlige biler...dvs barne ligger med bøyd nakke hele turen...ikke bra!! men dette bør du prøve i bilen for å se om d passer bra!!

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

besafe kjem best ut i sikkerhetstestane. har det til vår og kjøpt det i 9 til 18 kg til våre to andre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kommer også til å ha barnesete, men har fra flere hold blitt anbefalt å bruke bag, sikret med bagnett i starten. Jordmor har anbefalt det og flere andre jeg har snakket med. En liten nyfødt bør ikke sitte mer enn 20 minutter i bilsete, de bør ligge flatt. Vi har derfor vogn med avtagbar bag, og leier bagnett fra "Naboen" for 227 kr for 3 måneder. Tipper de fleste kommer til å ha barnet lenger enn 20 minutter i bilen... Dette er jo selvfølgelig ikke enkelt dersom det allerede er flere barneseter i bilen...krever litt mer plass... Har hørt lite om barnesetene som kan legges flatt, men det er sikkert en god ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også tenkt å bruke nett, men ble frarådet det fordi det ikke sikrer barnet like bra. Ungen ligger jo løst i bagen, og det er glipper på begge sider av nettet. Har hørt om et tilfelle der ungen ikke lå i bagen etter krasj, det er store krefter som er i sving! Så vi har kjøpt Britax/Rømer stol med isofix base. Så får vi heller unngå lange bilturer de første par månedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var greit å vite!! Vi vil jo sikre den lille best mulig. Jeg har nok tenkt mest på hvordan ungen har det på bilturen, ingen har sagt at bag med nett er usikkert ved krasj... Jeg bare reagerer på venner som har ungen i barnesetet i bilen, tar setet med ut, og lar barnet sitte der lenge, for så å ta det med i bilen igjen. Ikke bra for ryggen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt acta graco med base. Dette setet er praktisk lett å klikke på basen, sitter bom fast i bilen, kan sette ungen i setet inne (sånn at men slipper å styre sånn i bilen der det er trangt og ungen blir utålmodig) og lett å ta med seg inn på butikken. De skal ikke sitte i setet mer enn 30 minutter (men det er jo smart når man skal handle f.eks.

 

Trygg trafikk anbefaler sete istedetfor nett, p.g.a at det er sikrere i krasj. Så lenge som setet er rett plassert i bilen da, men på dette setet er det jo ett sånn merke der du ser at stolen står rett plassert i bilen.

 

Og til slutt for vår del blir vi ikke å kjøre så langt (mer enn 30 min.) de første 3 måndene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det ikke blir så lange turer på oss heller i begynnelsen, kjekt å bo i by med forholdsvis små avstander! (Trondheim)

Jeg kommer til å ha med vogna og flytte ungen over, det eneste jeg kan se for meg som litt knot er om ungen sover. Men junior blir vel vant til å flyttes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bagnettene er ikkje trygge ved sidekolisjoner sidan hodet til babyen ligg heilt ubeskytta om det kjem ein bil inn fra sida på den sida babyens hode er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har kjøpt et cretis bilsete fra bebe confort.. fått best i test overalt fordi at det er det eneste barnesetet som lar babyen ligge hele tiden på en spesiell måte slik at du kan bruke sete fra nyfødt av i mange timer... helt genialt for babyen ligger nesten flatt hvis en vil det.....

Koster 2000 men det er jo ikke så mye i forhold til andre på markedet... også kan det festet rett på understellet til vognen så veldig kjekt,.,.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...