Gå til innhold

Smertelindring på Storken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal (forhåpentligvis) snart føde på KK i Bergen, og har inntil nylig vert innstilt på å føde på Føden. De siste dagene har jeg imidlertid tenkt en del på å føde på Storken. Så nå lurer jeg altså på hvilke typer smertelindring en kan få der.... synes det er så vanskelig å bestemme seg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5371736-smertelindring-p%C3%A5-storken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lystgass er de sluttet med.

Jeg vil også der på Storken etter å ha vært på omvisning.

Det er stort badekar på hvert bad som de ikke anbefalte å bruke før du kommer litt langt og begynt å få onde rier.

Akupunktur kan du få dersom jordmor som kan det er tilstede.

Tror du må på føden hvis du skal ha medikalsk smertelindring...

De har også fått badekar som du kan føde i der, men det fikk jeg ikke sett.

Var på Storken sist jeg fødte, og syntes det var veldig fint å være der. Der er det mye roligere enn på Føden, og man får være litt mer i fred.

Min fødsel tok imidlertid lang tid, og jeg ble til slutt overført til Føden likevel fordi jeg ble helt utmattet og babyen i magen ble stresset (måtte få drypp/riestimulerende og fikk petidin). Så selv om du velger Storken kan du altså bli overført til Føden dersom det blir nødvendig eller for ille! Greit å ha det i bakhodet.

På Storken kan du få være i badekar (store fine badekar) - det fungerte veldig bra for meg som smertelindring.

Ellers kan du få akupunktur og saltvannspapler. jeg hadde også veldig god effekt av å bruke varmeflasker på magen med kokvarmt vann idet riene kom.

I tillegg har Storken nå fått muligheten til vannfødsler...

Jeg var veldig i tvil nå om hva jeg skulle velge, men etter en samtale på Storken har jeg funnet ut at jeg også vil dit denne gangen!

Jeg har hatt en super fødsel på Storken, og håper at jeg får komme dit igjen!

Jeg lå i badekar, og syntes det var helt herlig. På Storken har alle fødestuene eget bad med badekar, og en av stuene har fødekar. Jeg syntes det var utrolig greit å kunne tusle inn og ut på badet som jeg ville, uten å måtte gå ut på gangen eller stå i kø....

Jeg hadde kun badekar og varme kluter som smertelindring (var der i 3 timer før babyen ble født) og syntes det var nok! Personalet der er bare fantastiske og min jordmor var så betryggende og flink.

Og hvis du eller babyen trenger mer hjelp enn de kan gi deg på Storken (ekstra oppfølging/overvåkning, smertelindring, du får blødninger osv) så er Føden rett over gangen. Og akutt keisersnitt får de til akkurat like raskt på Storken som på Føden.

Lykke til med valget og fødselen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...