MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Til alle dere som er nervøse: det var ikke vondt, bare litt ubehagelig. Jeg fikk beskjed om at alt var helt tipp topp med eggledere og eggstokker, så alt burde ligge til rette for at vi ble gravide. (Mannen fikk bra resultater på sin test også Jeg vet jeg burde juble nå, men samtidig får jeg jo helt hetta. Fatter ikke hvorfor jeg da ikke blir gravid. (superarg!!) Jeg fikk beskjed om å ikke ha sex på 7 dager. Joda, men jeg har jo EL om 5 eller 6 dager!!!! Jeg fortalte dette, og hun sa at jeg burde hoppe over denne mnd da. Har noen av dere erfaringer med dette? Noen som hadde seg før "fristen" ?:-) Blir kjempeglad for svar! Jeg vil jo gjerne prøve denne måneden. Både lege og sykepleier sa det var veldig mange som ble gravide etter røntgen. Det var ikke vitenskapelig bevis for hvorfor. Legen mente det like gjerne kunne være psykisk (man slapper mere av) som at man spylte egglederne mer åpent. Krysser fingrene. For oss alle sammen. God helg søte piger!!
*Babylengsel* Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Så flott at egglederne og eggstokker er slik de skal:-) Det er jo en lettelse uansett og ikke minst at mannen sin sæd er av god kvalitet. Hvorfor bør du hoppe over denne mnd? tror ikke jeg hadde klart det...
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2006 Det var nok fordi det er en viss infeksjonsfare. Huff, veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har ikke brukt prevensjon på 6 år, og prøvd superaktiv i over ett år, så å miste en pp føles veldig kjedelig:-(( det er jo alltid håp!!!!
*Babylengsel* Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Dette var jammen ikke lett.....håper noen med erfaring på det her,svarer deg RASKT:-)
Kobra Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Godt å høre at alt står bra til med eggleder og eggstokker =) Var igjennom det samme i januar, jeg syntes det var veldig ubehagelig, spesielt de to dagene etter! Men ang sex...hehe...vi klarte ikke vente...2 dager etter hadde vi sex....og 4 dagen...og så ble det vel hver dag en periode... Men har enda ikke blitt gravid da! =( Satser på at vi blir gravid nå, har el i desse dager...så om to uker får vel vi vite svaret....*håpe, håpe, håpe* Lykke til!!! Klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Tror du må stole litt på magefølelsen din her også da. Husk at leger må advare om slike ting, for hadde du fått infeksjon og han hadde sagt at du kunne ha sex, så kunne du ha saksøkt. Derfor sier mange at man skal vente etter SA også. Men er ikke sikkert faren er så stor da... Kjekt å høre at alt stod bra til med deg da. Kjenner til den følelsen om hvorfor ikke man blir gravid ja, er av og til lettere å få ett svar. Men uansett er det best å være frisk :-) Håper du får klaff snart, det fortjener du sannelig. Stor klem!
krysser fingre og tær! Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 Så fint å høre om undersøkelsen din og at det gikk så bra! Jeg skal inn å ta den samme sjekken nå på mandag, og syntes det var betryggende å høre at det gikk så bra med deg. Jeg har el 3 dager etter undersøkelsen, så jeg kommer vel i samme dilemma som deg jeg da. Vi hoppa over el sist mnd, så hvis vi hopper over nå også, så blir det leeeenge å vente... Fikk du antibiotika? Synes jeg kunne huske noe om at jeg skulle ta det som en sikkerhet mot infeksjoner eller noe, men husker ikke helt.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2006 Hei alle sammen! Takk for svar!!! Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Fikk litt El-slim i dag også. Jeg som aldri pleier å ha det også. Hmfrrr.. Vi får se. Hvis jeg får el i morgen eller på mandag tror jeg vi dropper. Etter mandag tar jeg sjansen på at det går bra. krysser fingre og tær: Ja, for min del var alle bekymringer i forkant bortkastet (slik bekymringer stort sett er:-)) Jeg er nok litt av ei pyse også, så jeg fryktet liksom det værste. Men det var rett og slett ikke vondt. Som sagt bare litt ubehagelig. Antibiotika fikk jeg ikke. De sa det var ingen vits. Det var så og si aldri problemer med infeksjoner i etterkant.. hmm.. kanskje det er en annen grunn for ikke å ha sex da? De stikker et bittelite hull i egglederen. Dette gror superraskt, men tror det er av den grunn man skal være avholden. Vel vel. Godt å få det unnagjort og godt å få vite at alt mest sannsynelig er fint, men som Kirsty og er inne på; det er jo litt skummelt siden man ikke blir gravid da. En ting legen sa til meg var at han var overbevist om at positive tanker var avgjørende for å bli gravid. Jeg prøvde å forklare at jeg faktisk var "gravid" hver PP. Full av symptomer hver gang:-) Men han stod fast på det, og spurte om jeg var like optimist hele måneden. Det er jeg jo ikke. Hver gang mensen kommer, går det frem til EL før jeg tør begynne å håpe igjen. Så kanskje han har et poeng? Jeg skal i hvert fall forsøke. Om denne måneden går i vasken, skal jeg i hvertfall bli gravid i juli! Og det skal jommen dere også!! Huff det ble langt dette. (Hatt et glass og to hvitvin på terrassen:o) "Skravla" går! )) Ha en finfin kveld!! Og krysser fingre og tær: Lykke til på mandag! Det der går superfint!! Klem FF
påvei Skrevet 18. juni 2006 #9 Skrevet 18. juni 2006 Hei Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex samme dagen som Hsg, men at det var bare å forsøke dagen etter. Hun rådet meg faktisk til det siden sannsynligheten var størst for å bli gravid rett etterpå. Og ja - hun fikk rett! Jeg var på Rikshospitalet. Men, man fikk beskjed om å avstå fra sex 7 dager FØR Hsg for å være sikker på at man ikke var gravid. Sikker på at du ikke har misforstått?
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2006 Takk for svar skjedetnoe!! Jeg er sikker på at jeg ikke misforstod. Spurte flere ganger. Leser jeg rett at du faktisk ble gravid etter hsg'en? :-))) Så fantastisk da. Jeg må få spørre om dere hadde forsøkt en stund og begge dere var 'friske' også? (Veldig kjekk lesing:-)) klem.
påvei Skrevet 18. juni 2006 #11 Skrevet 18. juni 2006 Hei igjen Begge er friske og ikke forsøkt veldig lenge. Tok en liten pause i prøvingen pga en tidlig SA, men som sagt rett etter Hsg så satt den :-). Det er faktisk flere jeg kjenner som det ikke er noe "galt" med, men som fikk det til rett etterpå. Effekten av en Hsg varer kun samme syklus + den påfølgende så jeg ville ikke hoppet over denne gangen hvis jeg var deg. Tviler på at de ville oppfordret til sex dagen etterpå på Rikshospitalet hvis det var fare for infeksjoner. Det er jo ikke noe inngrep - kun en bitteliten gummiball som føres opp i livmorhalsen. Dette er helt sikker informasjon - så hopp til køys! :-)
påvei Skrevet 18. juni 2006 #12 Skrevet 18. juni 2006 Forresten en ting til - egglederne mine var også åpne og det visste jeg forsåvidt siden jeg har vært gravid før, men de sa på Rikshospitalet at selv med åpne eggledere så viser statistikken at man blir lettere gravid etter Hsg. De fikk drøssvis med kort fra "kunder" som hadde vært der og blitt gravide rett etterpå.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2006 Ååå tusen takk for svar igjen:-) Da gjør vi det!! ;o)) Jeg blør bittelitt ennå. Det kan ikke kalles inngrep kanskje, men de snittet jo et bittelite hull i egglederen, gjorde de ikke? Nå maser jeg veldig på deg, men blødde du lenge etter? I dag er dag 3 etter hcgen og jeg merker ikke noe til blødning nå. I går og i forgårs kom det en del koagulert blod. Og en ting til? Kan det være en annen type røntgen jeg hadde? *flau, burde vite dette*. Det var den ballongen jeg hadde også, og blå væske ble spylt gjennom egglederene.
påvei Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Hei igjen Hvis det er Hsg røntgen du tok så snitter de ikke i egglederen. Egglederne er kjempetrange i utgangspunktet og de er aldri inne og roter med dem. Legen viste meg røntgenbildene og egglederne er veldig små i forhold til mye annet oppi der :-). De åpner ikke tette eggledere heller pga sjansen for å lykkes er for liten og faren for komplikasjoner er større. Jeg spurte legen om dette. Jeg blødde bare bittelitt samme kvelden. Ingenting dagen etter. Jeg kjenner ikke til om det finnes noe annet enn Hsg. Men hvis du ikke fikk bedøvelse eller noe så regner jeg ikke med at de snittet i deg. Tror det ville vært vanskelig for legen å komme til med kniven fra den vinkelen. Da ville de nok ventet til en laproskopi undersøkelse. Det høres ut som en ordinær Hsg røntgen.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2006 Hei SKjerdetnoe. Tenkte jeg måtte oppdatere siste nytt. Veldig flaut dette, men etter el-slim i dag, samt pos. el-test, MÅTTE jeg bare ringe sykehuset. Kremt, jeg hadde en hysteroskopi-undersøkelse, og det er visst ikke helt det samme som hsg. (Fillern!!) Hun ble helt stresset når jeg sa jeg ville trosse rådene deres. Det er mye større infeksjonsfare pga snittet i livmoren. Jeg som timet denne undersøkelsen ift el som normalt kommer på dag 19! Nå er jeg altså på dag 11. *veldig trist ;o(. Og hele mnd går til pisus! Møkkasyklus. Her sliter man med lange sykuser, og den ene(!!) mnd jeg ønsker den skal komme seint, da bestemmer kroppen seg for å 'gi' meg tidlig el. Festlig. Men takk skal du ha, for svar og hjelp underveis. Gode å ha dere jenter. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå