Gå til innhold

Dere som har født over termin før...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veit ikkje om det er slik at dei blir så veldig store den tida man går over, men siste tida av svangerskapet går jo til at babyen skal legge på seg.

Forrige gang fødde eg 10 dagar over, og fødde ei jente på 4480g og 53 cm.

Må seie eg ikkje kvir meg til å føde stor baby igjen. Er jo hodet som er verst å få ut..

Annonse

Jeg gikk 12 dager over tiden ved sist svangerskap, og fikk en liten Buddha på 4490 gram og 53 cm. Så søt, atte!

Mange legger ikke på seg så mye de siste overtidsukene, henger jo sammen med morkakens funksjon og at den begynner å legge inn årene etter hvert. Ikke vær redd for at babyen blir så veldig stor av at du går over tiden, de er jo perfekte uansett! Og i forhold til fødselen, er det jo hodestørrelsen som spiller en rolle, og den vokser vel ikke dramatisk de siste ukene, tror jeg.

Lykke til, håper du slipper å gå så lenge til:-)

14 dager over her, og han hadde lagt på seg litt de siste ukene ja.. Vet jo ikke helt sikkert, men han ble estimert til 3800 en uke over termin,kom ut og var 4165 og 52 lang..

Magen min var stor hele tida, men de siste ukene este den ut.. Fikk masse strekkmerker en uke over termin...=(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...