Lillemor ♫ Skrevet 16. juni 2006 #1 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei dere her inne som vet litt av hvert. Va i Haugesund i slutten av mai og hentet ut 12 fine egg. Alle 12 ble befruktet, 5 av disse delte seg videre. På grunn av at ingen hadde delt seg optimalt, kun i to, ble det satt inn to egg, og ingen på frys. Disse festet seg jo som sagt ikke. Er det noen som vet hva det skyldes at eggene ikke deler seg i fire og mer.... På sykehuset forteller dem jo ingenting, og jeg var så oppspilt innsettingsdagen at jeg kom ikke på å spørre om noen ting som helst........ sikkert en kjent problemstilling for de fleste........... Skal til med nytt forsøk i august, begynner forhåpentlig å spraye i ferien. Er bare så bekymret at også dette forsøket skal gå i vasken slik som forrige. Er det noe jeg kan gjøre selv for å påvirke denne delingen? Hadde det kanskje hjulpet hvis de befruktede eggene hadde ligget og "modnet" (delt) seg videre ett døgn till, kanskje to. Følte det var litt raskt å sette de tilbake allerede etter to dager. Men jeg regner jo med at de vet hva de holder på med, det er bare det at ingen forteller meg noe som helst, og jeg glemmer som sagt å spørre når jeg er i Haugesund. Noen som kan svare meg på dette?????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5371566-deling-av-egg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 16. juni 2006 #2 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg kan nok ikke hjelpe deg så mye, men synes du skal ringe Haugesund for å spørre om du skal bytte medisiner til neste forsøk (ser at Menopur blir anbefalt her). I tillegg har jeg tro på akupunktur, at det hjelpe til med både eggmodningen og å legge forholdene godt til rette i livmora. Det med å vente med innsettingen en dag eller to praktiseres lite i Norge (kanskje i Tromsø?), men jeg vet at det er veldig vanlig i utlandte, så da er muligens Danmark et alternativ. Lykke til med nytt forsøk:-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5371566-deling-av-egg/#findComment-5372051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
catine Skrevet 16. juni 2006 #3 Del Skrevet 16. juni 2006 Hei Lillemor! Idag fikk jeg vite at jeg er gravid!! Det gikk for oss på icsi forsøk nr. 3. Forsøk 1: satte inn et 8-delt egg. Forsøk 2: satte inn to 5-delte egg. Forsøk 3: satte inn to 2-delte egg- og de har festet seg! På de 2 siste forsøkene fikk jeg ut mange egg, men kun 2 var gode nok (og helst ikke det engang siste gangen..) og de fikk vi satt inn. Jeg har fått som svar at noen blir gravide med 2-delte, andre med 5,6 eller 8-delte- det går bare ikke an å vite. Det optimale er jo 4- delte egg, men ingen "garanti" for at man blir gravid med de heller. Jeg tror at grunnen til at de ikke deler seg videre noen ganger kan være dårlig sæd eller dårlig kvalitet på egget- og at da går det bare ikke. MEN jeg vil anbefale: -akupunktur regelmessig i sprayeperioden og frem mot innsetting for å øke blodsirkulasjonen i kroppen. -spise sunt og veldig viktig å spise regelmessig- husk frokost, lunsj, middag og kvelds. Jeg begynte å spise frokost og spise veldig regelmessig ved mitt 3. forsøk. Og jeg har spist mye egg (ca. 1 pr. dag for å få proteiner) Bare spise godteri 2 dager i uken (i helgen) + spise så mye grønnsaker+ frukt du orker. -trene "hardt" og gå tur- jeg trenet aerobic og spinning regelmessig(1-2 ganger i uken) og gikk tur gjennomsnittlig hver dag. Dette er bare noen råd fra meg- som jeg synes jeg gjorde litt annerledes ved det siste forsøket -da det ble positivt!- derfor tror jeg at kanskje noe av dette virket... Lykke til! Skal se at det ordner seg.. (vi hadde nesten gitt opp, men jammen meg så klorte spira/spirene seg fast:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5371566-deling-av-egg/#findComment-5374982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå