Gå til innhold

April: Hva har dere i sengen til gullet?

MammaTil NoraOgEmmaOgSander

Anbefalte innlegg

Har fått inntrykk av at alle har litt forskjellig ting oppi sengen til babyene våres... Nora har bare bamsen sin, lurer på om det kunne være lurt å plassere flere leker/bøker der... Kanskje en tuteflaske med vann også (sånn anti-drypp). Hva er lurt å ha med?

Nora sover jo med sånne babysafe eller sånn tynn sovepose hvor hun er hektet fast til senga. Regner med at vi må slutt å bruke den en dag, lurer da på hva hun vil finne på i senga si eller om hun sovner av seg selv i det hele tatt. Hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri har en pute,dyne, bamse, snuttefilt, nondropp flaske maed vann.

Ved siden av sengen står ett lite nattbosr som det ligger noen böker og litt leker på som hun kan leke med om hun ikke vill sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst å svare på det med babysafe først, jeg. Vi har og brukt dette og lurt på hvordan vi skulle bli kvitt den. Vi tok den av når han var syk. Da orket han ikke styre i senga si, og sovnet fort. Etter det har vi bare fortsatt uten. Min erfaringh er egentlig at det bare er å kutte den ut en kveld de er skikkelig trøtte, og passe på at de er det når de legges i noen dager. De tilpasser seg fort. Nå hender det han holder på litt i snega hvis han ikke er trøtt nok, men han legger seg alltid til å sove innen en time. Bare prøv en dag. Vi er glad vi ble kvitt den før varmen kom. Sikkert kjekt å få den av nå i tilfelle det blir 30 g med tropenetter snart.

I senga har han pute og dyne Må ha dette selvom det er varmt og han bare har teppe over seg. Elsker å kose med dyne/pute. Har hendt jeg har lagt dyna på en stol litt bortenfor sengen hans...da har han på nærmest mirakuløstvis fisket den opp i sengen igjen. Utover dette har han to kosebamser og 8 smokker.(Da finner han alltid en selv i halvsøvne...og det er raskere enn å rope på mamma)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å venne av med babysafe nå (tenkte det var likegreit nå når jeg har ferie og er mer tålmodig og tåler litt mindre søvn). Oppi senga har hun nå en bamse og kanin (små) og en antidryppkopp med vann. Og to smokker (så har hun en hvis hun kaster/mister en på gulvet). Nå når vi tok safe-avvenning har jeg hengt opp en sånn trekk-opp-musikk-ting som hun kan dra i selv, veldig rolig og lav melodi. Den har hun trukket opp flere ganger til hun har sovnet de gangene hun har hatt litt trøbbel med å sovne (bedre at hun ligger og drar i den enn at hun står og hopper i senga og vil opp, har jeg tenkt). Egentlig er jeg tilhenger av å ha så lite som mulig i senga til ungen, men sånn kan det gå, hehe. Begynte med bare bamsen, så kom kaninen for jeg syns den var så nydelig (og greit å ha noe å bytte på når bamsen er på vask). Og så kom koppen når det var så dritvarmt og jeg var redd hun skulle få i seg for lite væske. Og så spilledåsa... jaja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi! Her har også sengen til Tarald gradvis blitt fylt opp i løpet av månedene; En bamse, en sau, en kanin og nå har jaggu en frosk fra Ikea også funnet veien...I tillegg har han et par smokker og vannkoppen sin. Veldig greit, han finner koppen selv om natta og tar seg en slurk når han han er tørst; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har snuppa en liten h&m hund og en h&m sau.....det er visst alt....hmmm vi også lurer på å venne av med babysafe så yaddaline det er mulig jeg tar ideen din med en trekk-opp-selv-spilledåse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har dundyne, pute (stor), teletubbie bamse (som spiller musikk ved berøring eller lyd), dukke (med hår som hun kan kose med), kosebamsen og en ponny med pjusket hale som hun kan kose med. Snuppa hadde en periode da hun MÅTTE kose med håret mitt når hun skulle få kveldspuppen. Nå koser hun med det lille håret hun selv har, og i sengen har hun flere alternativ som dere forstår... :)

Innbilte meg egentlig at de ikke skulle ha så mange leker i senga, for i senga skal man sove, ikke leke... men husker kanskje feil jeg da... Prøvde en stund å ha vann i senga, men den var like full neste morgen så den kutta vi ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...